Domov News Nový Peugeot 3008 odhaľuje interiér, zbaví sa malého volantu?

Nový Peugeot 3008 odhaľuje interiér, zbaví sa malého volantu?

Nový Peugeot 3008 sa síce predstaví až v septembri, no už teraz automobilka odhaľuje inovácie nového kokpitu Peugeot panoramic i-COCKPIT.

Peugeot ďalej rozvíja architektúru i-Cockpit, čo v prípade novej generácie modelu 3008 bude znamenať prítomnosť 21-palcovej zakrivenej panoramatickej obrazovky s vysokým rozlíšením vznášajúcej sa nad prístrojovou doskou. Chýbať nebude ani prepracovaný kompaktný volant a prepínaše i-Toggles, známe už napríklad z modelov 308 alebo 408. Veľká obrazovka tak bude spájať head-up displej s centrálnou dotykovou obrazovkou. Obrazovka je o palubnú dosku pripevnená zadnou konzolou, ktorú z priestoru pre cestujúcich nevidno, takže to vyzerá, ako keby sa vznášala nad ňou. Plávajúci efekt zvýrazňuje špeciálne náladové LED osvetlenie pod obrazovkou.

21-palcová panoramatická obrazovka je umiestnená tak, aby poskytovala optimálnu ergonómiu a je mierne zakrivená smerom k vodičovi, pričom ale zostáva prístupná aj pre pasažiera na pravej strane. Na jej ľavej strane sa nad volantom zobrazujú všetky informácie týkajúce sa jazdy, na pravej strane sú prvky na ovládanie kúrenia/klimatizácie, navigácie, médií/systémov konektivity a ďalších funkcií.

10 konfigurovateľných ovládačov

V centrálnej časti palubnej dosky sa nachádzajú i-Toggles, plne prispôsobiteľné dotykové tlačidlá, ktoré možno naprogramovať tak, aby poskytovali rýchly prístup k až 10 obľúbeným funkciám používateľa či už ide o volanie obľúbeného kontaktu, spustenie navigácie k často používanému cieľu, ladenie rádia na obľúbenú stanicu, nastavenie ideálnej teploty pre klimatizáciu a podobne. Stredová konzola je vzdušná a prehľadná, aby sa zväčšil priestor na uloženie a bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Umožnilo to presunutie ovládania automatickej prevodovky na palubnú dosku. Tento ovládací prvok sa teraz nachádza napravo od volantu.

Kompaktný volant vždy predstavoval základný prvok systému Peugeot i-Cockpit. Ten teraz prešiel značnou inováciou, aby poskytoval ešte lepší pocit z jazdy a komfort. Zachoval si svoje kompaktné rozmery, no má modernejší dizajn: prepracovaná centrálna časť je menšia a izolovaná od ramien volantu, aby sa tak vytvoril „levitujúci“ efekt podobný panoramatickej obrazovke na prístrojovej doske. Ovládacie prvky umiestnené na volante sú teraz dotykové s haptickou odozvou.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokJe tu nové Tivoli, ale pod inou značkou
Nasledujúci článokJaguar zreštauroval 14 vozidiel modelu E-type

1 COMMENT

Comments are closed.