Faceliftovaný Tucson, ktorý sa začal vyrábať v júni, bude vybavený mild-hybridnou technológiou v spojení s naftovým motorom. Stane sa tak prvým modelom značky Hyundai, ktorý prispeje k čistejšej budúcnosti.

Výroba faceliftovaného Hyundai Tucson sa začala v júni 2018 a ešte v priebehu leta sa začne predávať na slovenskom trhu. Novinka sa vyrába v českých Nošoviciach. Všetky modernizované motory spĺňajú novú emisnú normu Euro 6d Temp. Okrem toho nový Tucson prichádza s modifikovaným dizajnom a širokou škálou asistenčných a komfortných prvkov.

„Novým pohonom mild-hybridom v našom najlepšie predávanom modeli chceme ďalej pokračovať v stratégii elektrifikácie značky Hyundai a robiť ekologické technológie prístupné pre ešte širší okruh zákazníkov,“ povedal Andreas-Christoph Hofmann, člen predstavenstva Hyundai Motor Europe pre marketing a produkt.

Aby sme naďalej pokračovali v tejto nastúpenej ceste, konštruktéri v našom európskom technickom centre vyvinuli tento vysoko efektívny systém pohonu. V budúcnosti bude dostupný v kombinácii s ďalšími motormi ako súčasť nášho rozmanitého mixu elektrifikovaných pohonných agregátov,“ dodal Hofmann.

 

Úspora paliva na prvom mieste

Tucson ako prvý model značky prinesie 48-voltový pohon mild-hybrid, ktorý bude dostupný s naftovým motorom 2,0 CRDi. Technológia použitá na elektrifikáciu zahŕňa lítiovo-iónovú akumulátorovú batériu 48 V/0,44 kWh, štartovací generátor MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) pripojený k motoru drážkovaným remeňom, menič jednosmerného napätia LDC (Low Voltage DC/DC) a invertor.

Pri akcelerácii MHSG s výkonom do 12 kW (16 k) podporuje svojim krútiacim momentom spaľovací motor a tým prispieva k úspore paliva. Systém sa automaticky prepína medzi režimom pomocného elektromotora a režimom generátora. Pri spomaľovaní a brzdení MHSG rekuperuje kinetickú energiu a dobíja ňou batériu. Takýmto spôsobom systém mild hybrid prispieva k výraznému zníženiu spotreby paliva a redukcii emisií CO2.

Vďaka mild-hybridu Hyundai slubuje aj úsporu nákladov na palivo. Vďaka tejto technológii má nový Hyundai Tucson s manuálnou prevodovkou nižšiu spotrebu paliva a emisie CO2 o 7 percent podľa meracieho cyklu NEDC.

Najvýkonnejším motorom v ponuke modernizovaného Tucsona bude práve 2,0 CRDi s výkonom 136 kW (185 k). K dispozícii bude v kombinácii s pohonom všetkých kolies a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo úplne novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Od jari 2019 bude 48-voltová technológia mild hybrid pre nový Tucson dostupná aj s novým naftovým motorom s objemom 1,6 Smart Stream.

Zdroje: Hyundai | startstop.sk