Zabudnite na Fiat, nové Combo zdieľa spoločnú techniku PSA!

Opel veľmi úspešne ťaží z koncernovej spolupráce, minulý rok predstavil kľúčové modely Grandland X a Crossland X ktoré zdieľajú spoločný základ s modelmi Peugeot 3008, 2008 či Citroën C3 Aircross. Nová v poradí piata generácia modelu Opel Combo plánuje využiť úspech Peugeotu a Citroënu v tomto segmente. Opel však ponúkne nemecké spracovanie a konzervatívnejší vzhľad. O peknom vzhľade sa v tejto kategórií hovoriť ani nedá, no Oplu sa podarilo asi nemožné a Combo vyzerá celkom uhladene. Určite tomu napomohol aj nezameniteľný svetelný LED podpis.

Na statickej premiére v Bratislave sme mali možnosť zoznámiť sa s úplne novým Combo Life. Pričom označenie Life hovorí o rodinnom ale hlavne všestrannom využití Comba, čiže sa jedná o jeho civilnú verziu. Tá pracovná dorazí na trh neskôr. Combo si budete môcť zadovážiť v kratšej verzií 4,4 m a dlhšej verzií 4,75 m. Pričom obidve verziu budú k dispozícií s piatimi alebo siedmimi sedadlami. Batožinový priestor predstavuje hodnotu 597 litrov v základe, 850 litrov v prípade predĺženej verzie a maximálny objem je na úrovni 2693 litrov. Zadné sedadlá je možné sklopiť do krajnej polohy tak že vznikne plynulá rovina. Po sklopení predného sedadla spolujazdca vznikne priestor na uloženie predmetov dlhších ako tri metre! Okrem toho Combo ponúka viac ako 20 ďalších odkladacích priestorov v rámci celého vozidla. Nehovoriac o hlbokom stredovom tuneli kam bez akýchkoľvek problémov zmestíte aj 1,5 litrovú fľašu či menšiu kabelku!

Life ako rodinné auto – tri samostatné rovnako veľké sedadlá s ISOFIX bez problémov znesú tri autosedačky. Nastupovanie a vystupovanie vzadu uľahčia posuvné dvere, ktoré môžu byť za príplatok na oboch stranách. V oblasti bezpečnosti a komfortu Opel posúva tento segment o kúsok vyššie a ponúkne tak množstvo asistenčných systémov. Ako napríklad širokouhlá parkovacia kamera, HUD, adaptívny tempomat, protikolízny asistent s funkciou núdzového brzdenia a rozpoznávania chodcov, systém regulácie trakcie IntelliGrip či monitorovanie únavy vodiča. Absolútnou novinkou je systém Flank Guard ktorý pomáha chrániť boky auta pri jazde v úzkych priestoroch.

Komfort poskytne dostatočne priestranný interiér kde je koncernová spolupráca a príbuznosť s modelmi Rifter a Berlingo najvýraznejšia. Palubnej doske dominuje obrovský osem palcový displej infotaimentu. Samozrejmosťou je podpora rozhrania CarPlay a Android Auto. Grafické vypracovanie je takmer totožné zo všetkými aktuálnymi modelmi koncernu PSA. Volič klimatizácie je však po vzore Peugeotu Traveller vyvedený klasicky manuálnymi tlačidlami, čo oceňujeme. Kruhový volič automatickej prevodovky taktiež poznáme z Travellera. Nechýba ani zásuvka na 230 V vpredu, či bezdrôtová nabíjačka na telefón.

Combo by sa do predaja malo dostať už v polovici Júla 2018 no a my sa naň v teste pozrieme v priebehu Októbra. Pod kapotou nájdeme buď 1.5 turbo diesel s výkonom 75, 100 a 130 koní alebo, benzínovú 1.2 s výkonom 110 a 130 koní. Najvýkonnejšie verzie bude možné kombinovať aj s 8-stupňovým automatom. V roku 2019 by sme sa mohli dočkať aj verzie s pohonom 4×4 a náznaku oplastovania po vzore Peugeotu Rifter 4×4.