Ako to už býva zvykom, pred oficiálnym predstavením sa na verejnosť dostanú “uniknuté” fotografie, či už z testovania v bežnej premávke, alebo pri dolaďovaní na okruhu, predovšetkým na tom najznámejšom v Nemecku. A výnimkou nie je ani Audi SQ8.

Ešte len nedávno sme priniesli prvé dojmy z Audi Q8. A dnes sa tomuto modelu budeme venovať znovu. Tentokrát ale jeho ostrejšej verzii. Audi SQ8 však skrýva jedno prekvapenie, ktoré pravdepodobne nepoteší pravých petrolheadov. Na štítku stojí TDI!

Hoci na týchto fotografiách sa ostrá verzia prvého SUV-kupé z Ingolstadtu nelíši od tej obyčajnej, všeobecne sa predpokladá, že S verzia dostane agresívnejší look a dokonca aj výrazný difúzor.

 

Čo sa ale nachádza pod kapotou?

Otázkou ale zostáva práve štítok s tromi písmenkami, ktoré v posledných niekoľkých mesiacoch predstavujú všeobecné zhrozenie. TDI. Nemal by sa predsa vo vrcholnej verzii nachádzať benzínový motor?

Český motoristický portál auto.cz špekuluje, že Audi umiestnilo štítok na SQ8 schválne a v skutočnosti sa pod kapotou nachádza trojlitrový šesťvalec TFSI spojený s elektromotorom. Takáto kombinácia by mohla produkovať až 470 “čiastočne zelených” konských síl.

No reálna je aj možnosť, že štítok s nápisom TDI sa dostane aj do finálnej produkčnej verzie. V takomto prípade bude SQ8 zrejme poháňať známy vznetový vidlicový osemvalec s objemom 4 litre, ktorý poznáme z SQ7, ale aj z luxusného SUV od Bentley. Motor má prívlastok najsilnejšieho naftového motora súčasnosti. Ponúka výkon 320 kW (435 k) a krútiaci moment mamutích 900 Nm. 

Vznetovej verzii ale nenahráva fakt, že SQ7 bola nedávno vyradená z ponuky Audi kvôli novej metodike merania emisií WLTP. Ak ale SQ8 bude predsa len poháňať vznetový motor, môžeme polemizovať, či sa ponuka zastaví pri S verzii. Čo ak v Ingolstadte pripravujú ešte brutálnejšiu verziu s prívlastkom RS? V koncerne existuje nespočetné množstvo zážihových motorov, ktoré by rozhodne RS Q8 nerobili hanbu…

Zdroje: auto.czstartstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAudi
Predchádzajúci článokNový Peugeot Partner prináša malú revolúciu
Nasledujúci článokČo priniesol facelift triedy C? Mercedes tvrdí, že vymenil polovicu dielov