Automatická prevodovka sa nestala už príplatkovou verziou, ale akýmsi okukaným tovarom, ktorý nájdeme všade. Manuálnych prevodoviek ubúda a naopak automatických stále pribúda. Týmto si prešlo aj BMW M5 generácie E60.

V Európe boli k dispozícii výhradne s automatickou prevodovkou, inde s manuálnou. Posledná generácia BMW M5, ktorá mala v ponuke manuálnu prevodovku, bola generácia E39. To by sa dalo považovať za automobilový pravek, iba ak sa na to pozrieme z hľadiska človeka žijúceho v Európe. Ako iste všetci vieme, USA sú krajinou širokých možností a pod tlakom zákazníkov ponúkala M5 E60 s manuálnou prevodovkou a dokonca aj donedávna aktuálnu M5 F10. Aj M6 F13 bola v ponuke s manuálnou prevodovkou a takou iróniou je, že M5 E60 s manuálnou prevodovkou patrila vtedajšiemu šéfovi vývoja ostrých BMW, ktorý si ju ako jeden z mála mohol nechať doviesť do Európy. Čudujme sa svete, aj jemu manuálna prevodovka sedela viac.

Ak ste boli v ére M5 E60 „za vodou“, mohli ste prosiť, písať litánie, vlastniť tri najdrahšie BMW, ísť až k budove, kde sa „eM-päťka“ vyrábala, no aj tak by Vám ho automobilka s manuálnou prevodovkou nevyrobila. M5 v sebe ukrývala vidlicový desaťvalec, ktorý mal ihneď zástup fanúšikov. 5,0-litrový motor produkoval výkon 373 kW (507 koní) a maximálny krútiaci moment 520 Nm.

Čo sa týka prevodovky, na výber ste dvakrát nemali, takže ste museli zvoliť nešťastné riešenie v podobe sekvenčnej SMG. Manuálne riadenie už v roku 2005 v nadupaných BMW putovalo len do amerických verzií a ľuďom za „veľkou mlákou“ sme tak mohli len ticho závidieť. Vďaka tejto prevodovke sa tak mohli viac šantiť so samosvorným diferenciálom a hranicu 100 km/h mohli pokoriť už za 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť bola elektricky obmedzená na 250 km/h, no s trochou šantenia v elektronike ste ju mohli odblokovať až na 317 km/h.

Celkovo sa vyrobilo 402 kusov M5 E60 s manuálnou prevodovkou. Globálne to teda znamená ohromnú raritu, o Európe nehovoriac. U nás sa však nepredal ani jeden jediný kus. Teraz je však unikátna možnosť, ktorá sa naskytne asi len raz za život. Jeden dovezený exemplár z USA je totiž na predaj!

Tento ligotavý kúsok s V10 pod kapotou, ktorý musíte držať nakrátko, je na predaj za 44 900 €. Nabehaných má 180 000 kilometrov, takže garážovku po prvom majiteľovi, ktorý auto používal na víkendy, nečakajte. Manuálna prevodovka však výrazne zaujatosťou prevršuje stav a počet najazdených kilometrov. Úžasný motor sprevádzaný symfóniou z výfukov je neopísateľný. Drevodekor v interiéri je stále v roku 2005, no vždy sa dá vymeniť.

Zdroje: Debeier | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokCUPRA e-Racer po prvý raz vyrazil na závodnú trať
Nasledujúci článokToyota podporila prvú autonómnu vodíkovú loď!