Lancia Delta HF Integrale patrí k tým najlegendárnejším autám minulého storočia. No dostať sa k nejakej je dnes už takmer nemožné. Okrem toho sa traduje, že nepatrili medzi najspoľahlivejšie autá sveta. Čo ak by ste mohli mať nanovo postavenú Deltu HF Integrale? Koľko peňazí by ste za ňu boli ochotný zaplatiť?

Úžasný dizajn a technika áut z dôb minulých sú nenávratne preč. Môžu za to rôzne predpisy, či už ide o bezpečnosť, alebo o ochranu životného prostredia. No napriek tomu sa nájde pár nadšencov, ktorí kombinujú to najlepšie z dnešného a minulého sveta a prinášajú tak zaujímavé renovácie ešte zaujímavejších áut. Jedným z nich je americký Singer, ktorý sa špecializuje na staré 911. A pribudne k nemu aj firma Automobili Amos, ktorej počinom bude práve Lancia Delta HF Integrale, teda už len Delta Futurista.

Ako som spomínal v úvode, nepôjde o úplnu reštauráciu originálu. Delta Futurista prinesie aj niečo nové, čo pôvodná Delta HF Integrale nemala. Tak napríklad prišla o dvojicu zadných dverí a po novom dostala iba trojdverovú karosériu. Na druhej strane, základný skelet karosérie ostáva, no je širší a vyrobený v prevažnej časti z hliníku, sem tam z uhlíkových vláken (kapota, predná maska či zadné panely). Vďaka týmto opatreniam váži Delta Futurista 1.250 kilogramov, čo je dokonca o 90 kilogramov menej ako v prípade originálnej predlohy.

Zmeny sa udiali aj v interiéri, ktorý je v reinkarnovanej Delte inšpirovaný závodným špeciálom legendárnej Skupiny B: Deltou S4 Stradale. Hoci na prvý pohľad ide aj tu o ťažké retro, v skutočnosti sa pod povrchom ukrývajú moderné technológie, ako napríklad volant s integrovanými tlačidlami.

Aby sme ale nezabudli na to najdôležitejšie. Čo sa ukrýva pod kapotou? Nuž, základ je rovnaký, a to 2,0-litrový turbobenzínový štvorvalec, no ani v tomto prípade neostal kameň na kameni. V Automobili Amos sa mu pozreli na zúbok a naordinovali mu nový chladiaci systém, nasávanie alebo výfuk. Bez zmeny neostal ani zvyšok pohonu, a teda Delta Futurista dostala novú prevodovku či vylepšený diferenciál. A výkon? 243 kW (330 koní). Slušné, nie?

No dosť bolo snívania, je čas prebudiť sa do krutej reality. Delta Futurista bude exkluzivita, ktorú si ani zďaleka nebude môcť dovoliť každý fanúšik dnes už takmer zaniknutej talianskej značky. Má byť vyrobených len 20 exemplárov, pričom každý bude mať cenovku približne 300-tisíc eur. Nie, v sume sme sa nepomýlili…

Aby sa nezabudlo, takto vyzerá originál

Zdroje: auto.cz | startstop.sk