Nová Lancia Ypsilon je šikovné auto, ktoré vynikne v najmä v mestskom prostredí a vďaka motoršportu v krvi talianskych inžinierov ponúkne vodičovi pozoruhodnú priľnavosť, stabilitu a zároveň je vybavené veľkým komfortom.
Pokiaľ ide o pohodlie na palube, bol vyvinutý špecifický balík zvukovej izolácie, ktorý vytvára relaxačné a zvukotesné prostredie bez ohľadu na stav povrchu vozovky a rýchlosť. Vyvinutá bola aj špecifická sada tesnení na dverách pre zlepšenie kvality zvuku pri ich zatvorení, ako aj nový dizajn kľučiek. Automobilka investovala množstvo prostriedkov do školenia zamestnancov, špecializovaného vybavenia a postupov práce, aby sa dosiahla úroveň prémiovej značky a aby koncoví zákazníci boli maximálne spokojní. Priľnavosť, stabilitu a športové jazdné vlastnosti inžinieri dosiahli vďaka rozšíreniu rozchodu kolies o 24 mm, čo zabezpečuje lepšie rozloženie hmotnosti a ovládateľnosť. Systém riadenia Lancie Ypsilon bol tiež kalibrovaný pre maximálnu presnosť jazdy. V neposlednom rade sa pracovalo na získaní špecifického nastavenia pruženia, dynamickejšieho, ale nie príliš tuhého.
Technológie na palube nového modelu
Nová Lancia Ypsilon stelesňuje víziu značky v oblasti technológií a infotainmentu, čiastočne až po sériu najlepších funkcií vo svojej triede. Lancia Ypsilon obsahuje najvyššie technické špecifikácie v segmente, no napriek tomu zostáva ľahko použiteľná. Nová technológia je nenáročná a intuitívna, aby zákazníkom spríjemnila zážitok z auta, privítala ich a aby sa cítili „ako doma“, nech sú kdekoľvek. Pilierom tohto konceptu je S.A.L.A., virtuálne a inteligentné rozhranie. V taliančine SALA znamená „obývačka“, ale v tomto prípade znamená Sound Air Light Augmentation, informačno-zábavný systém, ktorý spája funkcie audia, klimatizácie a osvetlenia. Vodič a pasažieri si tak môžu jednoducho upraviť prostredie interiéru.
Audiosystém bol špeciálne vytvorený zvukovým dizajnérom Lancie. Klimatizačný systém je vybavený vysoko účinným filtrom, ktorý dokáže odstrániť 99 % škodlivých častíc pre zdravší a pohodlnejší priestor pre cestujúcich. Osvetlenie v aute je možné plne prispôsobiť jednoduchým poklepaním na displej. Zážitok na palube novej Lancie Ypsilon je ešte príjemnejší vďaka širokej výbave ako napríklad bezkľúčový systém vstupu a štartovania, parkovací asistent, ktorý pozostáva z kamier so 180° pohľadom a predných a zadných senzorov uľahčujúcich manévrovanie a duálnej obrazovky, najväčšieho displeja v kategórii s celkovou uhlopriečkou až 20,5” a digitálneho prístrojového panelu s uhlopriečkou 10,25”, ktorý je možné prispôsobiť z hľadiska usporiadania aj farieb. Informačno-zábavný systém S.A.L.A. sa štandardne dodáva aj s Bluetooth Apple CarPlay a Android Auto, bezdrôtovou nabíjačkou telefónu a tromi portami USB-C. Infotainment dopĺňa S.A.L.A. HUB, teda virtuálny asistent.
Autonómne riadenie
Aby toho nebolo málo, nová Lancia Ypsilon je štandardne vybavená autonómnym riadením úrovne 2. Autonómne riadenie úrovne 2 automaticky upravuje cestovnú rýchlosť a trajektóriu pomocou adaptívneho tempomatu a centrovania jazdných pruhov. Autonómna jazda úrovne 2, ktorú je možné aktivovať medzi 30 a 150 km/h, zahŕňa asistenta Traffic Jam Assist s funkciou Stop&Go, ktorá automaticky zastaví a rozbehne vozidlo, keď uviazne v premávke.
Pohonná jednotka
Vo svojej plne elektrickej verzii je nová Lancia Ypsilon prvým 100 % elektrickým vozidlom talianskej značky, ktorej jasná a ambiciózna stratégia elektrifikácie postupuje v súlade so strategickým plánom koncernu Stellantis. Srdcom elektrického variantu je elektromotor s výkonom 156 k/115 kW, ktorý dostáva energiu z batérie s kapacitou 51 kWh. Nový Ypsilon sa môže pochváliť dojazdom až 403 km v kombinovanom cykle WLTP. V meste by mal zvládnuť až 500 km. Nechýba ani rýchle nabíjanie, vďaka ktorému sa za 24 minút nabije z 20 % na 80 %. Spotreba energie sa pohybuje medzi 14,3 a 14,6 kWh na 100 km.
V ponuke okrem pohonu na elektriku je aj MHEV. Vozidlo je poháňané hybridným motorom najnovšej generácie s objemom 1,2 l, tromi valcami a výkonom 100 k (74 kW) a 48V hybridnou technológiou. Dosiahne maximálnu rýchlosť 190 km/h a zrýchli z 0 na 100 za 9 sekúnd. Mild-hybridná verzia je vybavená šesťstupňovou automatickou prevodovkou e-DCT. Lancia zároveň predstavila aj športovú verziu Ypsilon HF, ktorú poháňa elektromotor s výkonom 240 koní. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,8 sekundy, teda podobne rýchlo ako legendárna Delta HF Integrale Evo. V predaji sa Ypsilon HF objaví v máji 2025. A napokon na rýchlostné skúšky v triede R4 vyrazí aj Lancia Ypsilon Rally 4 HF poháňaná 1,2-litrovým trojvalcom naladeným na výkon 212 koní. Krútiaci moment bude na predné kolesá prenášať päťstupňová manuálna prevodovka. Rýchle prejazdy zákrutami zabezpečí mechanický samosvorný diferenciál.