Domov SPRÁVY News Nadviaže na zašlú slávu? Lancia ukazuje Ypsilon v legendárnych farbách

Nadviaže na zašlú slávu? Lancia ukazuje Ypsilon v legendárnych farbách

Foto: Lancia

Nová Lancia Ypsilon je šikovné auto, ktoré vynikne v najmä v mestskom prostredí a vďaka motoršportu v krvi talianskych inžinierov ponúkne vodičovi pozoruhodnú priľnavosť, stabilitu a zároveň je vybavené veľkým komfortom.

Pokiaľ ide o pohodlie na palube, bol vyvinutý špecifický balík zvukovej izolácie, ktorý vytvára relaxačné a zvukotesné prostredie bez ohľadu na stav povrchu vozovky a rýchlosť. Vyvinutá bola aj špecifická sada tesnení na dverách pre zlepšenie kvality zvuku pri ich zatvorení, ako aj nový dizajn kľučiek. Automobilka investovala množstvo prostriedkov do školenia zamestnancov, špecializovaného vybavenia a postupov práce, aby sa dosiahla úroveň prémiovej značky a aby koncoví zákazníci boli maximálne spokojní. Priľnavosť, stabilitu a športové jazdné vlastnosti inžinieri dosiahli vďaka rozšíreniu rozchodu kolies o 24 mm, čo zabezpečuje lepšie rozloženie hmotnosti a ovládateľnosť. Systém riadenia Lancie Ypsilon bol tiež kalibrovaný pre maximálnu presnosť jazdy. V neposlednom rade sa pracovalo na získaní špecifického nastavenia pruženia, dynamickejšieho, ale nie príliš tuhého.

Lancia Ypsilon
Foto: Lancia
Technológie na palube nového modelu

Nová Lancia Ypsilon stelesňuje víziu značky v oblasti technológií a infotainmentu, čiastočne až po sériu najlepších funkcií vo svojej triede. Lancia Ypsilon obsahuje najvyššie technické špecifikácie v segmente, no napriek tomu zostáva ľahko použiteľná. Nová technológia je nenáročná a intuitívna, aby zákazníkom spríjemnila zážitok z auta, privítala ich a aby sa cítili „ako doma“, nech sú kdekoľvek. Pilierom tohto konceptu je S.A.L.A., virtuálne a inteligentné rozhranie. V taliančine SALA znamená „obývačka“, ale v tomto prípade znamená Sound Air Light Augmentation, informačno-zábavný systém, ktorý spája funkcie audia, klimatizácie a osvetlenia. Vodič a pasažieri si tak môžu jednoducho upraviť prostredie interiéru.

Lancia Ypsilon
Foto: Lancia

Audiosystém bol špeciálne vytvorený zvukovým dizajnérom Lancie. Klimatizačný systém je vybavený vysoko účinným filtrom, ktorý dokáže odstrániť 99 % škodlivých častíc pre zdravší a pohodlnejší priestor pre cestujúcich. Osvetlenie v aute je možné plne prispôsobiť jednoduchým poklepaním na displej. Zážitok na palube novej Lancie Ypsilon je ešte príjemnejší vďaka širokej výbave ako napríklad bezkľúčový systém vstupu a štartovania, parkovací asistent, ktorý pozostáva z kamier so 180° pohľadom a predných a zadných senzorov uľahčujúcich manévrovanie a duálnej obrazovky, najväčšieho displeja v kategórii s celkovou uhlopriečkou až 20,5” a digitálneho prístrojového panelu s uhlopriečkou 10,25”, ktorý je možné prispôsobiť z hľadiska usporiadania aj farieb. Informačno-zábavný systém S.A.L.A. sa štandardne dodáva aj s Bluetooth Apple CarPlay a Android Auto, bezdrôtovou nabíjačkou telefónu a tromi portami USB-C. Infotainment dopĺňa S.A.L.A. HUB, teda virtuálny asistent.

Lancia Ypsilon
Foto: Lancia
Autonómne riadenie

Aby toho nebolo málo, nová Lancia Ypsilon je štandardne vybavená autonómnym riadením úrovne 2. Autonómne riadenie úrovne 2 automaticky upravuje cestovnú rýchlosť a trajektóriu pomocou adaptívneho tempomatu a centrovania jazdných pruhov. Autonómna jazda úrovne 2, ktorú je možné aktivovať medzi 30 a 150 km/h, zahŕňa asistenta Traffic Jam Assist s funkciou Stop&Go, ktorá automaticky zastaví a rozbehne vozidlo, keď uviazne v premávke.

Foto: Lancia
Pohonná jednotka

Vo svojej plne elektrickej verzii je nová Lancia Ypsilon prvým 100 % elektrickým vozidlom talianskej značky, ktorej jasná a ambiciózna stratégia elektrifikácie postupuje v súlade so strategickým plánom koncernu Stellantis. Srdcom elektrického variantu je elektromotor s výkonom 156 k/115 kW, ktorý dostáva energiu z batérie s kapacitou 51 kWh. Nový Ypsilon sa môže pochváliť dojazdom až 403 km v kombinovanom cykle WLTP. V meste by mal zvládnuť až 500 km. Nechýba ani rýchle nabíjanie, vďaka ktorému sa za 24 minút nabije z 20 % na 80 %. Spotreba energie sa pohybuje medzi 14,3 a 14,6 kWh na 100 km.

Lancia Ypsilon
Foto: Lancia

V ponuke okrem pohonu na elektriku je aj MHEV. Vozidlo je poháňané hybridným motorom najnovšej generácie s objemom 1,2 l, tromi valcami a výkonom 100 k (74 kW) a 48V hybridnou technológiou. Dosiahne maximálnu rýchlosť 190 km/h a zrýchli z 0 na 100 za 9 sekúnd. Mild-hybridná verzia je vybavená šesťstupňovou automatickou prevodovkou e-DCT. Lancia zároveň predstavila aj športovú verziu Ypsilon HF, ktorú poháňa elektromotor s výkonom 240 koní. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,8 sekundy, teda podobne rýchlo ako legendárna Delta HF Integrale Evo. V predaji sa Ypsilon HF objaví v máji 2025. A napokon na rýchlostné skúšky v triede R4 vyrazí aj Lancia Ypsilon Rally 4 HF poháňaná 1,2-litrovým trojvalcom naladeným na výkon 212 koní. Krútiaci moment bude na predné kolesá prenášať päťstupňová manuálna prevodovka. Rýchle prejazdy zákrutami zabezpečí mechanický samosvorný diferenciál.

Foto: Lancia

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Lancia
Predchádzajúci článokV bratislavskej MHD je umelá inteligencia. Pri prvom „stretnutí“ ostanete prekvapení
Nasledujúci článokAudi RS 4 Avant oslavuje 25 rokov špeciálnou edíciou