Historicky prvý Ford Ranger s prívlastkom Raptor bol vyvinutý tímom Ford Performance a automobilka sľubuje zábavu najmä v teréne. Čo však ponúkne Ranger Raptor pod kapotou?

V Zámorí populárne pick-upy sa na starom kontinente netešia až takej obľube, no musíte uznať, že majú niečo do seba. Najmä tie, pri ktorých človek už na prvý pohľad vie, že dokážu v teréne omnoho viac, ako (takmer) všetky ostatné SUV na trhu. Ford má zrejme podobný názor, a preto sa rozhodol postaviť športovejšiu odnož najpredávanejšieho pick-upu v Európe. A pomenoval ho naozaj nebezpečne: Ford Ranger Raptor.

V Európe sa začne predávať v polovici roku 2019 a podľa Fordu „cieli na zákazníkov, ktorí hľadajú vzrušenie“. Čo nás preto čaká pod kapotou? Nuž, nebude to obrovský americký vidlicový osemvalec, ale pre Európu stále typický diesel. Konkrétne 2,0-litrový motor EcoBlue prepĺňaný dvomi turbodúchadlami, ktorý poskytuje výkon 157 kW (213 k) a krútiaci moment 500 Nm. Kombinovaný bude s 10-stupňovou automatickou prevodovkou.

No napriek dieselovému motoru nemusí byť všetko stratené. Vývoj má totiž na svedomí divízia Ford Performance. Čo to znamená? Vystužený rám podvozka vyrobený z vysokopevnej ocele s nízkym obsahom prímesí, závodné zavesenie kolies, či tlmiče Fox. Ale pekne po poriadku.

Ranger Raptor chce zaujať tlmičmi FOX s piestami s priemerom 46,6 mm. Zdvih predných tlmičov je vyšší o 32 %, zadných o 18 %. Tlmiče zvučnej značky podporujú hliníkové ramená s vyčnievajúcimi uchyteniami vpredu a špeciálne usporiadané vinuté pružiny vzadu s integrovaným Wattovým priamovodom. Ten umožňuje pohyb celej nápravy nahor a nadol, pričom bočný pohyb je len minimálny.

O brzdenie sa vpredu starajú dvojpiestikové strmene s priemerom 51 mm (+20 % oproti štandardnému Raptoru). Odvetrávané kotúče majú priemer 332 mm a hrúbku 32 mm. Zadné strmene majú priemer 54 mm a odvetrávané kotúče 332 mm s hrúbkou 24 mm.

Že to Ranger Raptor myslí s terénom vážne, dokazujú aj pneumatiky BF Goodrich s rozmerom 285/70 R17. Tie boli navyše špeciálne vyvinuté pre tento model. Raptor má oproti štandardnej verzii až o 150 mm širší rozchod kolies a o 56 mm vyššiu svetlú výšku (283 mm). Predný nájazdový uhol je 32,5 stupňa, zadný nájazdový uhol a prejazdový uhol majú hodnotu pôsobivých 24 stupňov. Netreba zabúdať ani na ochranu podvozka vyrobenú z vysokopevnostnej ocele hrubej 23 mm.

Aj naďalej pracant

Ranger Raptor má ale aj napriek úctyhodným schopnostiam v teréne ostať skutočným pracovným nástrojom. Modifikovaný zadný nárazník obsahuje integrované ťažné zariadenie s nosnosťou 2 500 kg, dva predné odťahovacie háky dokážu ťahať náklad s hmotnosťou 4 500 kg a dva vzadu majú nosnosť 3 800 kg.

 

Zdroje: Ford | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!