Lamborghini Aventador je určite najkrajšou verziou superšportu spoločnosti. SVJ navyše kombinuje komplexné aerodynamické systémy, ktoré boli po prvýkrát predstavené na modeli Huracan Performante s odznakom „Jota“- použitý tiež na Miura a potom oživený pre Diablo. V roku 2019 bude nasledovať verzia SVS vo vozidle Roadster.

SVJ Roadster je jedným zo štyroch áut certifikovaných spoločnosťou CARB pre modelový rok 2019. Agresívnejší dizajn a ľahké hliníkové kolesá tomuto autu dodávajú neskutočný charakter. Roadster SVJ by mal mať ale odlišnú strešnú časť.

Vďaka odnímateľnému vrchu muselo toto Lambo prejsť niekoľkými zásadnými zmenami. Upravila sa zadná časť, aby sa zachovala aerodynamika podobná ako pri verzii Coupé. Kryt motora sa zmenil takisto.

Ešte dôležitejšie je, že SVJ Roadster bude ťažiť z systému ALA, ktorý debutoval na Huracan Performante. ALA je rad aerodynamických prvkov, z ktorých väčšina je aktívna, aby zlepšovali prítlak a robia Aventador agilnejším na pretekárskej trati.

Pri otvorení sa tlak vzduchu na prednom spojleri znižuje a prietok vzduchu smeruje cez vírivé generátory na spodnej časti vozidla. Tým sa znižuje odpor a optimalizujú sa podmienky pre maximálne zrýchlenie a vyššiu maximálnu rýchlosť. Ak k tomu dôjde, klapky na kapote motora sa otvoria, aby sa zabránilo zdvihnutiu krídla – kvôli zlepšeniu priľnavosti pri vysokých rýchlostiach.

Keď je systém vypnutý, zadné chlopne sú tiež zatvorené, čo umožňuje, aby zadné krídlo fungovalo ako tradičné pevné krídlo, aby sa zvýšila stabilita pri vysokých otáčkach a brzdení. Systém ALA celkovo zlepšuje prítlak na obe nápravy o viac ako 40 percent v porovnaní s Aventador SV. Dvojitý koeficient vozidla tiež klesá, čo z neho robí z aerodynamickej iterácie superauto.

SVJ Roadster sa dá ovládať v štyroch režimoch: Strada, Sport, Corsa a Ego. Prvé tri hovoria samé za seba, zatiaľ čo posledný umožňuje ďalšie prispôsobenie, akým vozidlo ovládate a ako na to reaguje. Tak či tak, Aventador je dizajnovým predátorom v každej verzii!