Veľké SUV sú niečo, čo na európskych cestách nestretávame tak často. Teda záleží na tom, čo považujeme za veľké. Aktuálne najväčšie SUV v ponuke značky Hyundai pre Európu je Santa Fe. No o pár rokov by to mohol zmeniť Palisade.

Trh s SUV je dnes najrýchlejšie rastúcim trhom v automobilovom priemysle. Dôkazom sú rozrastajúce sa modelove rady kategórie SUV v podstate každej automobilky na svete. Napríklad aj Hyundai, ktorý donedávna ponúkal len Santa Fe a Tucson, nedávno predstavil aj menší crossover Kona a v premávke testuje už aj veľké SUV, ktorému dal názov Palisade. Ten bude primárne určený pre americký trh, no ani Európa zatiaľ nie je explicitne vylúčená.

Čo sa týka dizajnu, môžeme predpokladať, že nové najväčšie SUV z dielne Hyundai bude v mnohom pripomínať aktuálnu generáciu Santa Fe, či menší crossover Kona. To znamená delené predné svetlá a veľká maska s logom Hyundai vpredu. No podľa testovacej muly bude zvyšok auta v porovnaní so Santa Fe iný.

Hyundai Palisade podľa ruského portálu kolesa.ru

Tak napríklad bočný profil by mal pripomínať skôr americké veľké SUV. Konkrétne C-stĺpik sa podobá na domáce SUV GMC Acadia. Taktiež aj zadné svetlá by mali ísť v inom dizajnérskom jazyku, ako európsky pôsobiace Santa Fe. Koniec koncov, primárnym trhom pre Palisade (ktoré sa vo finálnej verzii môže volať inak) sú práve Spojené štáty americké.

Zameranie na USA predpovedal aj koncept Hyundai HDC-2 Grandmaster z tohto roku, ktorý bol predstavený na autosalóne v Pusan v Južnej Kórei. Zároveň možno inšpiráciu hľadať aj v koncepte sesterskej značky Kia. Tá rovnako pripravuje veľké SUV primárne určené na americký trh, ktorého koncept s názvom Telluride predstavila hneď dvakrát: prvýkrát v roku 2016 a druhýkrát tento rok. Oba koncepty pritom na prvý pohľad vyzerajú odlišne, no je v nich badať isté podobné črty.

Kia Telluride koncept z roku 2016
Kia Telluride koncept z roku 2018

Oba modely, ako Palisade, tak aj Telluride, by mali zdieľať rovnakú platformu. To znamená primárne pohon všetkých kolies s možnosťou pohonu všetkých kolies a rovnaké motory a prevodovky. Pre americký trh sa očakáva jemne poodladená verzia 3,3-litrového vidlicového šesťvalca z Kie Stinger, ktorý produkuje 272 kW (370 k) a 510 Nm krútiaceho momentu, no v Európe je táto možnosť pravdepodobne nereálna. Ak toto SUV príde aj do Európy, skôr ho bude poháňať známy 2,2-litrový dieselový štvorvalec CRDi s výkonom 147 kW (200 k), poprípade niektorý z elektrifikovaných pohonov. Tie sa, mimochodom, dostanú aj do menšieho Santa Fe už v nasledujúcich mesiacoch. Hyundai má totiž ambície ponúkať do roku 2020 celkovo až 15 elektrifikovaných modelov. Nechajme sa teda prekvapiť, či Palisade bude jedným z nich.

Špionážne fotky a dizajn Hyundai Palisade podľa redakcie motor1.com

Privítali by ste podobné veľké SUV aj na starom kontinente, alebo skôr zastávate názor, že už aj Santa Fe je pomerne veľkým autom na naše cesty? Vyjadrite sa v komentároch. 🙂

Hyundai HDC-3 Grandmaster

Zdroje: Motor1 | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!