Môže sa zdať, že Volkswagen na rallye zanevrel. No nie tak úplne. VW Polo GTI pre rallye kategóriu R5 dostane nové nárazníky a spojlery. Dokáže však nadviazať na úspechy koncernovej Škodovky?

Pre sezónu 2018 pripravila hlava koncernu súťažný špeciál v podaní Polo GTI pre menej ostrú skupinu R5. Práve v tejto kategórii však dominuje koncernová sestra Škoda. Nakoľko je výroba zákazníckych vozidiel rentabilná, špeciály pre kalendár WRC sa ani vo Wolfsburgu nepredávajú ďalej. Nechce sa im totižto zaisťovať servis a donášku náhradných dielov.

Modifikácií je naozaj množstvo. Na prvý pohľad pre sezónu 2019 zaujme hlavne farebné zladenie. Biela, červená a čierna síce boli ponechané, ale tej najsvetlejšej je najmenej. Akýsi motív včelích úľov bol prevzatý z mriežky chladiča a auto tak vzbudzuje pocit dravca, aj keď len pózuje na fotografiách. Samozrejme, je aj dostatočne široké (do rozmerov FIA), chýbať nesmie ani náduch na streche a mohutné zadné krídlo. Logá automobilky, dodávateľa pneumatík (Michelin) a oleja (Castrol) sú takmer všade. Pocit dravca mu rozhodne nechýba.

Farebnú kombináciu Polo R5 prevzalo od svojho okruhového brata Golf GTI TCR. V oboch prípadoch však ide iba o polep, zákaznícke týmy ho môžu s pokojným svedomím strhnúť a vozidlá si môžu dať nalakovať do sebou určených farieb, prípadne farieb iných sponzorov.

Testovacie modely R5 už majú za sebou prvých pár tisíc kilometrov. Nie však len tento rok, ale od roka 2017, kedy začal vývoj špeciálnych vozidiel. Samozrejme sa jazdilo vo všetkých klimatických podmienkach, keďže rallye autá musia zvládnuť piesok, bahno, asfalt, sneh, ľad aj štrk. Vylepšená bola taktiež aj aerodynamika. Keďže sa však už nevyrába trojdverová verzia Pola, tak nové, päťdverové, vyzerá opticky vyššie posadené, a to aj vďaka prednému nárazníku.

R5 skupina povoľuje preplňované motory a pohon všetkých štyroch kolies. Obmedzení sú jedine výkonom. Štvorvalec s objemom 1,6 litra s turbom dodáva Polu výkon 200 kW (272 koní) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Pohonná jednotka spolupracuje so sekvenčnou päťstupňovou prevodovkou. GTI R5 dokáže z pokoja na 100 km/h vystreliť len za 4,1 sekundy!

Nové Pola sa objavia ako v medzinárodných, tak aj národných šampionátoch rallye. Prví klienti si svoje vozidlo na nadchádzajúcu sezónu budú môcť vyzdvihnúť už v novembri.

Zdroje: overdrivestartstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJoverdrive.in
Predchádzajúci článokTest SEAT Toledo FR 1,0 TSI, keď Rapid ťahá za kratší koniec!
Nasledujúci článokAlfa Romeo Castello: Čo vieme o veľkom charizmatickom SUV z Talianska?