BMW radu 8 Cabrio sa dokonale podobá na verziu kupé radu 8. Do ponuky prichádza s dvoma motorizáciami: benzínovým osemvalcom a dieselovým šesťvalcom.

Tento rok nemecká automobilka BMW predstavila celý rad noviniek, pričom nezabudli ani na ich dôležitý segment športových vozidiel. Okrem novej generácie roadsteru Z4 sa svetu predstavil oživený rad 8. Ten najskôr debutoval ako coupé a momentálne je doplnený o verziu cabrio. Do budúcna sa však počíta aj s typom Gran Coupé. Bok po boku sa budú vyrábať v továrni v Dingolfingu. Rad 8 Cabrio na trh vstúpi v marci roku 2019.

Dizajn BMW 8 Cabrio priamo úmerne nadväzuje na svojho coupé brata, čo znamená šesťuholníkové ľadvinky, úzke diódové svetlomety v štandarde, za príplatok laserové. So sklopenou strechou má rada 8 cabrio pripomínať celo-uzavretú verziu coupé. Hrana kufra je teraz posunutá o niečo vyššie skrz pridaný priestor na strechu.

Viacvrstvová plátenná strecha je ovládaná elektricky, pričom proces otvárania a zatvárania prebieha automaticky pomocou stlačenia tlačidla. Samotný proces trvá iba 15 sekúnd a môže prebiehať až do rýchlosti 50 km/h. Strecha je navrhnutá tak, aby optimalizovala aerodynamický hluk vo vozidle. Štandardne je plátenná strecha antracitovo čierna, zvoliť však bude možné aj antracitovú striebornú. Keďže box na uskladnenie strechy zaberie nejaké miesto, záujemcovia sa budú musieť uskromniť s objemom kufra 350 litrov, čo je o 70 litrov menej, než pri coupé verzii.

Interiér hrá na luxusnú tematiku. Je možnosť voľby inteligentného hlasového ovládania, ktoré dokáže nezávisle s vodičom konverzovať. Cúvací senzor naopak pomôže k ľahšiemu manévrovaniu v úzkych priestoroch. Ujsť “po vlastných” dokáže až 50 metrov podľa trasy, ako vozidlo do boxu vošlo. K ostatným asistenčným systémom sa priraďujú aj detektor chodcov, varovanie pred vozidlami, ktoré idú oproti autu a nočné videnie. Športovosti dopomáhajú adaptívne stabilizátory, aktívne natáčanie zadnej nápravy a elektricky ovládané tlmiče.

BMW tvrdí, že jazda s otvorenou strechou ponúkne úplne novú dimenziu a má byť zážitkom. K tomu dopomáhajú aj komfortné prvky, ktoré boli do vozidla dodané. Štandardom tak je veterná clona, ktorú je možno pripevniť v okolí zadných sedadiel a dopomôže tak k zníženiu turbulencií pri jazde bez strechy. Predné sedadlá budú doplnené o výhrev krku vďaka ventilácii v hlavových opierkach. Packet Heat Comfort ponúkne dokonca vyhrievané madlá dverí, stredovú konzolu, či volant.

Dôležitá je však aj tuhosť karosérie pri kabrioletoch. Tá má niekedy za následok aj nárast hmotnosti. BMW radu 8 Cabrio tak nie je výnimkou. Otvorená verzia je o 125 kilogramov ťažšia než coupé. BMW zdôrazňuje aj to, že skelet “kupéčka” je zameraný na tuhosť, a tak do kabrioletu nemuseli pridať až toľko výstuh. Sú obmedzené na podlahu a priečky vozidla. Na celom vozidle boli použité diely z hliníku a vysokopevnostnej ocele. Samozrejmosťou sú aj karbónom vystužené plasty.

Motorová ponuka je akousi kópiou coupé. Štandardom je dieselový šesťvalec 840d xDrive, ktorý dodáva postačujúci výkon 235 kW a krútiaci moment 680 Nm. Opäť raz vďaka emisným normám je vozidlo vybavené katalyzátorom SCR a vstrekovaním kvapaliny AdBlue.

Myslelo sa aj na “petrolheadov”. Tí majú k dispozícii športovejšiu benzínovú verziu M850i xDrive. Pod kapotou sa nachádza 4,4-litrový osemvalec s výkonom 390 kW a maximálnym krútiacim momentom 750 Nm. Obe motorizácie budú spriahnuté s osemstupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou a využívajú pohon všetkých štyroch kolies.

Prevodovka však bude vysoko inteligentná a dokáže prispôsobiť stratégiu jazdy podľa dát z navigácie. Dokáže sa vyhnúť zbytočným zmenám prevodov medzi dvoma zákrutami alebo si dokáže podradiť pri dojazde na križovatku. Systém start-stop využíva dáta z navigácie, kamier, či asistenčných systémov, aby zabránil zbytočnému vypínaniu motora.

Zdroje:  BMWstartstop.sk