Upravené vozidlá na natáčanie naháňačiek alebo rýchlych vozidiel nie sú v dnešnej dobe ničím novým. Čo sa však stane so superdrahým autom, keď naň pripevníte drahú kameru? Priblíži nám to trefne nazvané Lamborghini HuraCAM.

Natáčanie vozidiel pri reálnych podmienkach a nie na zelenom plátne nie je len tak. Toto auto dostalo aj príznačné meno – Lamborghini “HuraCAM”. Má nainštalovanú kameru pre natáčanie v najvyšších rýchlostiach. Spoločnosť Incline Dynamic Outlet sa hrdo pýši svojim výtvorom a nazýva ho “najrýchlejším kamerovým vozidlo sveta”.

Pre zachytenie reálnych podôb a reality je cieľom umiestniť kameru na rýchly taliansky superšport. Ak teda potrebujete natočiť rýchlo idúce auto na trati alebo po okreskách, mali by ste byť vybavení podobným kamerovým vozidlom. Nebudete teda nútení použiť rôzne efekty a triky, čo bude filmovému priemyslu iba pomáhať. Vytvorí sa tak akoby umelý pocit rýchlosti idúceho auta. Doteraz sa rýchle scény robili jednoducho – v nízkych snímkových frekvenciách a potom sa v postprodukcii zrýchlili, alebo sa použili zrýchlené strihy medzi zábermi.

Kamerový Huracán dokáže oveľa lepšie držať tempo aj s tými najrýchlejšími autami sveta. Taliansky superšport je okrem rýchlosti aj obratnejší, než doteraz používané SUV-čka s kamerou na pohyblivom kĺbe. IDO síce neuvádza, o koľko stúpla hmotnosť Huracánu po ukotvení obrovskej kamery, no dokáže pohodlne a hlavne stabilne natáčať aj pri rýchlostiach cez 200 km/h.

Pôvodný Lamborghini Huracán LP 610-4 má v sebe zakorenený 5,2-litrový desaťvalec s výkonom 449 kW (610 koní) s maximálnym krútiacim momentom 560 Nm. Z pokoja na 100 km/h dokáže zrýchliť v priebehu 3,2 sekundy a maximálka sa zastaví na 325 km/h.

Gyroskopická kamera je umiestnená v priestore bývalého kufrového priestoru a jej pohyb je ovládaný skrz konštrukciu pohyblivých ramien a kĺbov pasažiera vnútri vozidla. Ak si však myslíte, že práve Huracán je tým najdrahším kusom techniky v tejto symbióze, tak sa mýlite. Hodnota špeciálneho kamerového žeriavu presahuje hodnotu pol milióna dolárov. Cena Lamba je tak polovičná.

IDO okrem Huracánu svoju technológiu využilo aj aplikovaním na helikoptéry. Dokonca sa táto technológia inštalovala aj na štvorkolky, člny, či aj stíhačky. Incline Dynamic Outlet však nie sú prvou spoločnosťou, ktorá využila supersport na kamerové zábery. Iná spoločnosť využila Ferrari 458 Italia behom natáčania filmu Need For Speed z roku 2014. Systém aplikovaný na Huracáne je však prepracovanejší.

Okrem hollywoodskych klientov sa o IDO zaujímajú aj samotné automobilky, ktoré Huracán využívajú na natočenie propagačných videí a reklám. HuraCAM bol dokonca využitý aj na natočenie nového promo video pre McLaren 600LT.

Zdroje: digitaltrends | startstop.sk

Diskusia