Japonská automobilka Mazda Motor Corporation oznámila, že nová generácia hatchbacku Mazda3 bude odhalená vo svetovej premiére na autosalóne v Los Angeles. Pre verejnosť bude autosalón otvorený od 30. novembra do 9. decembra 2018.

Aktuálna generácia Mazda3 je na trhu zhruba 5 rokov. Nie je to najdlhší životný cyklus modelu nižšej strednej triedy, no zároveň ani najkratší. Preto je na mieste v súvislosti s Mazdou3 hovoriť o nástupe úplne novej generácie. A hoci si mnohí mysleli, že ju Mazda prinesie na ženevský autosalón, nestalo sa tak.

Mazda 6 sa ukázala v Ženeve. A je úžasná!

Nová generácia ukáže vyspelejšiu verziu dizajnového jazyka KODO. Ten má stelesňovať základy japonskej estetiky. Zároveň sa na celkom novú úroveň pozdvihli výkonové parametre vozidla. Novinka má priniesť aj technológiu Skyactiv novej generácie, ktorá má poskytnúť viac komfortu a skvelé ovládanie. Najnovšie motory zasa majú priniesť citlivejšiu odozvu a “komfortnú kontrolu nad autom v akejkoľvek jazdnej situácii”, tvrdí automobilka.

Nová Mazda3 má byť prvým vozidlo novej generácie modelov japonskej značky. Automobilka tvrdí, že nová trojka má posunúť potešenie a radosť z jazdy ešte o kúsok ďalej.

Čo už vieme o novej Mazda3?

Základom bude nová platforma Skyactiv Vehicle Architecture, ktorá má zaistiť lepšie jazdné vlastnosti ako aktuálna 3. generácia hatchbacku (a sedanu). Posed za volantom by mal byť ešte lepší a nižší.

Veľké zmeny ale očakávame najmä pod kapotou. Nový motor s prývlastkom Skyactiv-X, ktorý bude prvýkrát použitý práve v 4. generácii Mazdy3, má kombinovať prvky vznetového aj zážihového motora. Zmes totižto zvládne zapáliť ako pomocou sviečky (zážih), tak aj jej stlačením (vznet). Celý tento systém Mazda nazýva Spark Controlled Compression Ignition.

Cieľ je jasný – využiť výkon benzínového motora a naopak zachovať si ekonomickú prevádzku ako naftový motor. Podľa dostupných informácií bude mať Skyactiv-X objem dva litre. Výkon by mal byť tesne pod úrovňou 190 konských síl a hodnota krútiaceho momentu má byť približne na úrovni 270 Nm. Čo je však na tomto agregáte nezvyčajné je to, že bude preplňovaný kompresorom a nie turbodúchadlom, ako je dnes drvivá väčšina osobných automobilov

Pripomeňme si, čo do Ženevy priniesla Mazda

Zdroje: Mazda | startstop.sk