Prednedávnom sme avizovali, že pick-up Mitsubishi L200 prejde výrazným faceliftom. Deje sa tak presne po 40-tich rokoch od uvedenia prvého modelu L200.

Súčasný model Mitsubishi L200 bol na trh uvedený v roku 2015 a je už piatou generáciou tohto modelu. Technicky išlo o úplne novú konštrukciu vozidla vrátane rámu, ktorý je stále základom tohto vozidla. Teraz, po troch rokoch, prichádza na trh jeho modernizovaná verzia.

Mitsubishi L200 sa svetu predstavilo v Bangkoku a generálny riaditeľ Mitsubishi Motors, Osamu Masuko, povedal: „Nová L200 je jedným z najdôležitejších modelov. Jeho úspech nám veľmi pomôže so zväčšením trendu a s udržateľnosťou rastu našej spoločnosti. V rámci zmien sme sa rozhodli zamerať hlavne na odolnosť vozidla a pohodlie používateľa. Som si istý, že nová L200 naplní potreby a priania našich zákazníkov po celom svete.“

Ak postavíte starú a novú L200-ku bok po boku, do očí vám ihneď udrie zmena prednej masky. Novinka obsahuje výraznejšiu prednú časť, pôvodné mohutné svetlomety boli nahradené výrazne užšími. Nová maska chladiča vystúpila dopredu podobne, ako v prípade crossoveru Eclipse Cross.

Zmenám sa nevyhol ani interiér, ktorý na prvý pohľad vyzerá lepšie, kvalitnejšie a luxusnejšie. Pôvodné tvrdé plasty na palubnej doske sú teraz mäkčené a máte tak pocit, že sedíte v osobnom vozidle. Chýbať nesmie kožený čalúnený volant, či prešívaná radiaca páka.

L200 sa zlepšila aj v technológiách. Mitsubishi bude mať pop modernizácii na výber z dvoch variantov pohonu všetkých štyroch kolies. Jednoduchší systém Easy-Select 4WD – variabilný pohon štyroch kolies s pripojiteľným pohonom predných, a vyspelejším pohonom Super-Select 4WD. Ten má k dispozícii stály pohon všetkých kolies plus redukčný prevod, či možnosť uzávierky diferenciálu. Automobilka tvrdí, že aj po modernizácii si vozidlo zachováva skvelé jazdné vlastnosti v teréne. Vozidlo sa taktiež môže brodiť do hĺbky 600 mm.

Pri systéme Super-Select 4WD je novinkou možnosť nastavenia jazdného režimu podľa toho, kadiaľ s autom idete. Základom je nový režim „Off-road“ s nastavením na rôzne cestné povrchy: GRAVEL (štrk), MUD/SNOW (blato/sneh), SAND (piesok) a ROCK (kamene). Pokiaľ zvolíte jeden z uvedených režimov, prispôsobí sa mu motor, prevodovka a taktiež brzdy. Ide tak o zaistenia čo najlepšej trakcie pri jazde a taktiež o bezpečnosť posádky. Pod kapotou sa stále nachádza dieselový štvorvalcový agregát 4N15 s variabilným riadením ventilov MIVEC a objemom 2,4 litra.

Možno sa pýtate, prečo bolo vozidlo predstavené práve v Bangkoku. Odpoveď je jednoduchá. Vozidlo sa vyrába v závode Leam Chabang v Thajsku. L200-ka sa bude predávať zhruba do 150 krajín celého sveta. Mitsubishi očakáva, že za rok predajú vyše 180-tisíc vozidiel. V Európe sa modernizované Mitsubishi L200 objaví začiatkom budúceho leta.

Zdroje: Mitsubishi | startstop.sk