Mazda 3 v poradí už vo štvrtej generácii sa konečne predstavuje svetu. Má novú platformu a dokonca bude možnosť motorovej voľby aj v podobe Skyactiv-X. Ten bude v kombinácii so zážihovým, ale aj vznetovým spaľovaním.

Vzhľad vychádza z konceptu Mazda Kai a podľa automobilky sa ďalej rozširuje dizajnový jazyk Kodo. Na hatchbacku je najvýraznejšia zadná časť, kde pomalé znižovanie strechy je doplnené o široký spojler nad kufrovým oknom. Naopak, Mazda 3 v karosérii sedan bude taktiež v ponuke, no bude vyzerať o čosi striedmejšie.

Mazda 3 stojí na novej platforme Skyactiv Vehicle Architecture. Bude vynikať nižšou hmotnosťou, zvýšenou tuhosťou a taktiež ma pohltiť čo najväčší rozsah hluku z okolia, aby neprenikal do kabíny vozidla. Posledné vlastnosti majú byť zaistené vďaka novému podvozku. Novinka bude využívať zavesenie na princípe torznej tyče a nie multilink, ako je zvykom. Vpredu sa budú nachádzať vzpery McPherson.

Mazda sa okrem iného zamerala aj na lepšiu ergonomiku a kvalitu spracovania. Palubná doska bola zjednodušená oproti staršej generácii a hlavne jej stredová časť vyzerá naozaj elegantne. Sídlo si tam našiel 8,8“ infotainment a ovládače klimatizácie. K pohodliu šoféra nebudú chýbať rôzne bezpečnostné a asistenčné doplnky.

Detaily si však automobilka necháva pre seba. Týka sa to prevažne motorizácie Skyactiv-X. Tieto tajnosti tak len potvrdzujú jeho nasadenie do nového modelu, ale presnejšie špecifikácie uvedené nie sú. Benzínový štvorvalec by mal disponovať objemom 2,0 litra, bude doplnený o kompresor a toto spojenie má znížiť celkovú spotrebu paliva a produkciu emisií.

Doterajšie informácie hovoria o výkone 140 kW (190 koní) a maximálnom krútiacom momente 230 Nm., pričom Mazda nevylučuje aj nasadenie mild-hybridnej technológie. Portfólio by malo byť doplnené o známe objemy 1,5 litra a 2,0 litra. Tešiť sa môžu aj fanúšikovia dieselových motorov: pod kapotou sa objaví aj 1,8-litrový Skyactiv-D.

Mazda 3 sa na vybraných trhoch objaví dokonca aj vo verzii s pohonom všetkých štyroch kolies i-Activ AWD. Tento model bude doplnený o funkciu vektorovania krútiaceho momentu. Motory novej „trojky“ budú spriahnuté buď so šesťstupňovou automatickou alebo manuálnou prevodovkou. Do predaja by mala vstúpiť na jar roku 2019.

Zdroj: jalopnik.com | startstop.sk