Mazda MX-5 je sama o sebe krásnym a jedinečným japonským roadsterom. Fanúšikom sa pôvodná karoséria páči síce dostatočne, ale aj napriek tomu sa nájdu firmy, ktoré upravia pôvodné tvary a z auta spravia úplne nové vozidlo na starom podvozku. Pozrite sa s nami na tých 5 najzaujímavejších.

Mazda MX-5 ako Mitsuoka Rockstar

Mitsuoka Rockstar skrýva Mazdu MX-5 veľmi šikovne. Iba dvere a spätné zrkadlá preberajú rockové tvary roadsteru. Klasické predné a zadné svetlá sú prerobené, zakrivené telo a chrómové nárazníky a obruba dodávajú zvláštny šmrnc. Ktorú klasiku chcel napodobniť návrhár Mitsuoka je jasné: retro-klon Corvette C2 Stingray z roku 1962.

Tak krásna ako je Mitsuoka Rockstar pri pohľade na exteriér, také rozčarovanie spôsobí aj dojem za volantom. Interiér je z MX-5. Okrem toho ponúka Mitsuoka iba kožené sedadlá, ďalšie kožené detaily a lakované dverové lišty. Dokonca aj pod kapotou schováva starého známeho. Rockstar je poháňaný 1,5-litrovým Skyactive-G (132 koní). Bohužiaľ, Mitsuoka je určená len pre japonský trh.

Mitsuoka Himiko – Nový Morgan?

Okrem rockovej hviezdy má Mitsuoka už desať rokov v ponuke Himiko. Pod pekným zovňajškom tiež skrýva MX-5, z vizuálneho hľadiska však pripomína Morgan. Podrobnosti, ako bočné vetracie žiabre alebo guľaté miniatúrne smerovky citujú britskú klasiku. Medzi dvomi ochrannými lištami je vetrací deflektor pre Roadster Sturmfrisur. V interiéri sa znovu pozdraví kokpit z MX-5, no nachádza sa v ňom viac dreva a kože. Motor tejto verzie Mazdy dosahuje výkon 160 koní, čo je dostatočné na dosiahnutie maximálnej rýchlosti 215 km/hod. Bohužiaľ, aj tento cukrík uvidíte iba v Japonsku.

Pretekárska MX-5 s názvom Catfish

Bauer Limited Catfish využíva celý pretekársky potenciál platformy MX-5. “Čokoľvek, čo nevedie vozidlo ísť ešte rýchlejšie, v Catfish nenájdete,” vysvetľuje zakladateľ Cord Bauer v rozhovore s How To Cars. Puristická premena opticky pripomína malý Aston Martin a je založená na modeloch MX-5, ktoré sa vyrábali od roku 1990 do roku 2005. Motory pochádzajú z GM, vrátane 3.6-litrového V6 s výkonom 323 koní. Bauer Limited ponúka tiež skutočné pretekárske verzie. Cena základného modelu je 13 900 eur.

Healy Enigma s motorom V8

Ešte viac britská MX-5. Healy Enigma pripomína Roadster Austin Healey. Existuje celá škála možných motorov, ale toto retro telo môže na požiadanie dostať srdce aj s V8. Tento štvorlitrový pohon pochádza z modelu Lexus LS400. Balíček nového vybavenia a motora V8 je k dispozícii pre tretiu generáciu MX-5 za necelých 8500 eur. Aby nedošlo k zanedbaniu bezpečnosti tohto sporáka, výrobca Enigma dodáva brzdy z modelu Mazda RX-8.

Mazda Zero

Nielen Enigma sa snaží kopírovať dizajn športových áut s minulosťou. Rýchlou okosenou verziou je Mazdu Zero. Najviac inšpirácie načerpala z legendárneho Caterham 7. Zákazníci si môžu zakúpiť celú súpravu alebo len časti. Súprava je vhodná pre všetky modely MX-5 od roku 1989 do roku 2005 s 1,6-litrovými alebo 1,8-litrovými motormi. V závislosti od toho, koľko úprav si nastavíte, sa cena bude pohybovať medzi 3000 až 9000 eur.

Zdroje: autobild.de | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPorsche Taycan už po 20-tich minútach nabíjania prejde 400 km
Nasledujúci článokŠkoda Kodiaq GT určená pre Čínu má nielen odvážny dizajn, ale aj cenu