Mazda MX-5 je sama o sebe krásnym a jedinečným japonským roadsterom. Fanúšikom sa pôvodná karoséria páči síce dostatočne, ale aj napriek tomu sa nájdu firmy, ktoré upravia pôvodné tvary a z auta spravia úplne nové vozidlo na starom podvozku. Pozrite sa s nami na tých 5 najzaujímavejších.

Mazda MX-5 ako Mitsuoka Rockstar

Mitsuoka Rockstar skrýva Mazdu MX-5 veľmi šikovne. Iba dvere a spätné zrkadlá preberajú rockové tvary roadsteru. Klasické predné a zadné svetlá sú prerobené, zakrivené telo a chrómové nárazníky a obruba dodávajú zvláštny šmrnc. Ktorú klasiku chcel napodobniť návrhár Mitsuoka je jasné: retro-klon Corvette C2 Stingray z roku 1962.

Tak krásna ako je Mitsuoka Rockstar pri pohľade na exteriér, také rozčarovanie spôsobí aj dojem za volantom. Interiér je z MX-5. Okrem toho ponúka Mitsuoka iba kožené sedadlá, ďalšie kožené detaily a lakované dverové lišty. Dokonca aj pod kapotou schováva starého známeho. Rockstar je poháňaný 1,5-litrovým Skyactive-G (132 koní). Bohužiaľ, Mitsuoka je určená len pre japonský trh.

Mitsuoka Himiko – Nový Morgan?

Okrem rockovej hviezdy má Mitsuoka už desať rokov v ponuke Himiko. Pod pekným zovňajškom tiež skrýva MX-5, z vizuálneho hľadiska však pripomína Morgan. Podrobnosti, ako bočné vetracie žiabre alebo guľaté miniatúrne smerovky citujú britskú klasiku. Medzi dvomi ochrannými lištami je vetrací deflektor pre Roadster Sturmfrisur. V interiéri sa znovu pozdraví kokpit z MX-5, no nachádza sa v ňom viac dreva a kože. Motor tejto verzie Mazdy dosahuje výkon 160 koní, čo je dostatočné na dosiahnutie maximálnej rýchlosti 215 km/hod. Bohužiaľ, aj tento cukrík uvidíte iba v Japonsku.

Pretekárska MX-5 s názvom Catfish

Bauer Limited Catfish využíva celý pretekársky potenciál platformy MX-5. “Čokoľvek, čo nevedie vozidlo ísť ešte rýchlejšie, v Catfish nenájdete,” vysvetľuje zakladateľ Cord Bauer v rozhovore s How To Cars. Puristická premena opticky pripomína malý Aston Martin a je založená na modeloch MX-5, ktoré sa vyrábali od roku 1990 do roku 2005. Motory pochádzajú z GM, vrátane 3.6-litrového V6 s výkonom 323 koní. Bauer Limited ponúka tiež skutočné pretekárske verzie. Cena základného modelu je 13 900 eur.

Healy Enigma s motorom V8

Ešte viac britská MX-5. Healy Enigma pripomína Roadster Austin Healey. Existuje celá škála možných motorov, ale toto retro telo môže na požiadanie dostať srdce aj s V8. Tento štvorlitrový pohon pochádza z modelu Lexus LS400. Balíček nového vybavenia a motora V8 je k dispozícii pre tretiu generáciu MX-5 za necelých 8500 eur. Aby nedošlo k zanedbaniu bezpečnosti tohto sporáka, výrobca Enigma dodáva brzdy z modelu Mazda RX-8.

Mazda Zero

Nielen Enigma sa snaží kopírovať dizajn športových áut s minulosťou. Rýchlou okosenou verziou je Mazdu Zero. Najviac inšpirácie načerpala z legendárneho Caterham 7. Zákazníci si môžu zakúpiť celú súpravu alebo len časti. Súprava je vhodná pre všetky modely MX-5 od roku 1989 do roku 2005 s 1,6-litrovými alebo 1,8-litrovými motormi. V závislosti od toho, koľko úprav si nastavíte, sa cena bude pohybovať medzi 3000 až 9000 eur.

Zdroje: autobild.de | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!