Budúci rok bude veľmi bohatý na novinky automobiliek spadajúci pod koncern Volkswagen. Okrem novej Škody Octavia či Suberb, VW Passat alebo Golf sa určite dočkáme aj nového SEATu Leon 4. generácie. Ten už v súčasnosti prebieha výraznému testovaniu v štádiu funkčných prototypov.

Ako to už býva zvykom, práve SEAT Leon býva akýmsi priekopníkom nových technológií. Veď jeho tretia generácia so sebou priniesla predné Full LED svetlomety, aké dovtedy používali len prémiové vozidlá. A tak by sa možno dalo očakávať, že aj novinky s rokom výroby 2020 bude niečím odlišná. Samozrejme okrem skvelých jazdných vlastností, prepracovaného dizajnu zameraného na emočnú stránku sa môžeme tešiť aj na revolúciu.

Niektoré zákulisné informácie hovoria o príchode nového spôsobu osvetlenia. Zadné skupinové svetlá, ktoré by mali byť trojuholníkového tvaru by mohli dizajn prevziať od súčasnej novinky SEAT Tarraco. Technologicky však budú úplne odlišné. Vo vyšších výbavách vraj Leon bude disponovať dynamickým brzdovým osvetlením. Podobná technológia v súčasnosti nie je dostupná ani pri prémiových vozoch a preto je táto informácia vcelku prekvapením. O čo sa vlastne jedná? 

Dynamické smerové svetlá sú už dnes bežnou vecou. Jedná sa o spôsob osvetlenia, ktorý istým spôsobom zvyšuje bezpečnosť a hlavne pôsobí veľmi efektne. Podobný druh osvetlenia sa pri novom Leone presunie aj na brzdové svetlá. Bude sa jednať o rýchlu animáciu, ktorá postupne rozsvieti brzdové svetlá od stredu k okrajom. Nebude to však také “pomalé” ako je tomu pri smerovkách. Animácia má byť omnoho rýchlejšia hlavne kvôli bezpečnosti. Ak by sme už teraz chceli vidieť ako takýto systém vyzerá, máme smolu. Na trhu zatiaľ nie je automobil, ktorý by podobné osvetlenie priniesol a preto bude SEAT Leon hlavne zo začiatku jedinečným automobilom. Toto lákadlo bude na novinke hlavne z toho dôvodu, že SEAT má v Európe celkovo najmladšiu základňu zákazníkov. Týmto druhom osvetlenia ich má vedieť zaujať a hlavne pritiahnuť na svoju stranu ďalších mladých ľudí, ktorí majú záujem o technológie. 

Zdroj: Auto.cz

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTest Mazda CX-3 Skyactiv G 2.0 Japonka, ktorú si zamilujete!
Nasledujúci článokVW má na krku ďalší veľký škandál
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.