Ak ste vždy túžili po Mercedese-Benz triedy G, no burácajúci vidlicový osemvalec vám z nejakého dôvodu nebol po chuti, máme pre vás dobrú správu. Mercedes totiž ukázal dieselovú verziu G 350d, ktorá do showroomov príde budúci rok.

Mercedes len nedávno predstavil nástupcu legendárneho offroadu – triedy G. Ide doposiaľ o najväčšiu zmenu v rámci slávneho Geländewagenu, ktorá síce stále dbá na pôvodné tvary, no ide v skutku o moderné auto hodné 21. storočia. Spočiatku však prišiel len s benzínovým 4,0-litrovým vidlicovým osemvalcom vo verzii G 500, respektíve v ostrej verzii Mercedes-AMG G 63. No všetkým bolo jasné, že sa k nemu skôr či neskôr pripojí aj stále populárny diesel. Ako Mercedes ukázal, základný motor v triede G nesie označenie G 350d.

G 350 nie je v podstate nič nové. Už predchádzajúca generácia W463 existovala vo verzii nazývanej G 350 BlueTec. Tá sa vyrábala od roku 2012 do roku 2015, no motor poskytoval výkon len 155 kW, teda 211 koní. Ešte dávnejšie v histórii existovala aj verzia G 300 CDI s ešte menším výkonom, ale to je úplne iný príbeh.

Ešte v čase, kedy sme novú triedu G poznali len ako zamaskovaný prototyp, sa špekulovalo o nových radových šesťvalcoch, ktoré Mercedes v tom čase uvádzal do ponuky. Špekulácie sa stali skutočnosťou a model G 350d je prvým, ktorý pre Mercedes trochu netradičný radový šesťvalec používa.

Konkrétne ide o motor s označením OM 656, čo znamená, že má objem 2,9 litra. V podstate rovnaký motor je možné nájsť aj v luxusnej triede S alebo v triede E. Jeho výkonové parametre sú ale omnoho pôsobivejšie ako parametre predchádzajúceho modelu: 210 kW (286 koní) pri 3400 otáčkach za minútu a 600 Nm krútiaceho momentu od 1200 otáčok za minútu. Motor je spojený s 9-stupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic.

Verzia G 350d ponúka všetko, čo si záujemca o triedu G môže želať. Naftová verzia podľa výrobcu spotrebuje 9,6 až 9,8 litra v kombinovanej premávke a vyprodukuje 252 až 259 gramov emisií CO2 na kilometer. Pritom to ale vôbec nie je lenivá auto. Motor dokáže s vysoko ne-aerodynamickou karosériou celkom slušne hýbať: zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne dieselové Géčko za za 7,4 sekundy a maximálne dokáže uháňať 199 km/h.

Zdroje: autoevolution | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokToyota zverejnila video: Takto bude znieť nová Supra!
Nasledujúci článokŠkoda Kodiaq RS ako pick-up? Fantázii sa medze nekladú