Aventador, ktorý spočiatku prišiel vo verzii LP 700-4, je vo výrobe od februára 2011 a do svojej druhej životnej etapy vstúpil v decembri 2016 po odhalení verzie LP 740-4. O dva roky neskôr, v roku 2018 nasledovala verzia Super Veloce Jota a budúci rok modelový rad obohatí aj otvorená verzia vlajkovej lode. No je načase zamyslieť sa, kto bude nástupca Lamborghini Aventador…

Počas uplynulých pár rokov prišiel a odišiel početné povesti o tom, ako bude vyzerať nástupca Lamborghini Aventador a čo ho bude poháňať. Neskôr samotná automobilka zo San’t Agaty potvrdila, že hybridizácia je nevyhnutná, hoci motory V10 a V12 zostanú aj naďalej atmosférické, aj napriek neustále sa sprísňujúcim emisným limitom. Lamborghini sa turbu bráni zubami nechtami.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Britský magazín Autocar.co.uk očakáva, že nástupca Aventadora dorazí v roku 2020  a okrem atmosférickej V12 dostane aj hybridný pohon. Dôvodom je práve plnenie emisných limitov, ktoré by atmosférický vidlicový dvanásťvalec bez dopingu v podobe elektromotora nebol schopný dodržať. Nuž, budúcnosť superšportov je na veľmi šikmej ploche…

Správa magazínu tvrdí, že v roku 2020 bude mať Lamborghini v portfóliu dva modely s určitým stupňom elektrifikýcie. Okrem nástupcu Aventadora má elektromotor dostať aj SUV Urus, konkrétne by malo ísť o plug-in hybridnú technológiu. Tú mu má darovať sesterské Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Inými slovami, môžeme sa tešiť prinajmenšom na 680 koní a 850 Nm krútiaceho momentu.

Vráťme sa ale k tomu, čo je pre Lamborghini typické. Opulentné superšportové autá, ktoré prevádza rev dvanásťvalcového motora. Nástupca Aventadora už dostal interné kódové označenie: LB48H. Šéf vývoja Maurizio Reggiani dodal, že hybridizácia pochádza skôr z nutnosti, než z voľby, čo poukazuje na to, akej výzve bude musieť Lamborghini čeliť v nasledujúcom desaťročí.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Šušká sa, že nástupca Aventadora dostane elektrifikovanú prednú nápravu, čo znamená, že nebude nutný hnací hriadeľ spájajúci motor v strede auta s prednou nápravou. Atmosférický dvanásťvalec by tak mal poháňať výhradne zadnú nápravu. “Bolo by ľahké mať vpredu úplné vektorovanie krútiaceho momentu,” povedal Reggiani. “Mohli by sme tak kompenzovať vyššiu hmotnosť väčšou agilitou.”

Jedným z problémov takéhoto riešenia je fakt, že elektrický pohon je efektívny len do určitej rýchlosti. Preto je jedným z riešením, o ktorom sa nahlas hovorí, aj dvojsmerná prevodovka. Podobný systém využíva aj hybridný superšport z Mníchova – BMW i8.

Zdroje: autoevolution | startstop.sk