Kupé Lexus RC sa už dávnejšie dočkalo modernizácie. Japonská automobilka však nezaháľa a púšťa sa aj do ostrej verzie RC F.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Vzácny atmosferický osemvalec ponúkne výkon 464 koní a stovku zdolá za 4,5 sekundy. Komu by toto nestačilo, môže siahnuť po limitovanej edícií Track Edition.

Minulý rok, sa kupéčko RC dočkalo modernizácie. O rok neskôr sme sa dočkali modernizácie vrcholnej verzie RC F. Akousi vzácnosťou je, že pod kapotou sa nachádza 8-valcový motor, ktorý sa už len tak nevyrába. Obmedzenie bude iba vo výkonnostnej časti. Na dynamike vozidla sa to však prejaviť nemá, nakoľko novinka prešla výraznou diétou. Sanie je ľahšie, tak isto aj menší kompresor klimatizácie, hliníkové ramená či uchytenia tlmičov.

Upravená bola predná maska chladiča s dodatočným otvorom v spodnom spojleri. Nanovo sú spravené aj zadné svetlá, ktoré sú vmontované do modernejšieho nárazníka. Podporu aerodynamiky môžete nájsť aj pri zadnom vysúvateľnom krídle, ktoré sa vysúva pri rýchlosti 80 km/h a do nulovej polohy sa vráti pri rýchlosti menšej ako 40 km/h. Pokiaľ pôjdete v režime ECO, prítlačné krídlo sa vysunie až pri rýchlosti 130 km/h.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Nižší výkon vďaka predpisom

Ako sme vyššie spomenuli, pod kapotou bude driemať osemvalcový 5,0-litrový osemvalec s maximálnym výkonom 341 kW / 464 koní a s krútiacim momentom 520 N.m. Je to pokles o 10 kW a 10 N.m. Opäť raz za všetko môžu európske emisné normy. Motor je spriahnutý s 8-stupňovou automatickou prevodovkou so skráteným prevodom. Aj vďaka tomu RC F zrýchli na stovku za 4,5 sekundy. K lepšej akcelerácií dopomáha aj systém Launch Control. Automobil je postavený na pneumatikách Michelin Pilot Sport 4S s profilom 255/35 vpredu a 275/35 R19 vzadu. Pneumatiky boli špeciálne vyvinuté pre RC F.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pokiaľ sa Vám však máli, môžete siahnuť po limitovanej edícií RC F Track Edition, ktorá vznikla v spolupráci s odborníkmi zo série GT a IMSA. Neprehliadnete ju ani kvôli masívnemu karbónovému krídlu, vďaka ktorému sa prítlak zvýšil o 29 kilogramov, ale aj maske z kompozitu. Vďaka použitiu uhlíkových vlákien sa podarilo ušetriť až 80 kg. Uhlíkové vlákna nájde na brzdovom systéme Brembo, na prednej kapote či streche. Titán obsadil svoje miesto v tlmičoch a koncovkách výfuku.

Pre štandardnú Track Edition výbavu je pripravený červený interiér, sedačky z Alcantary a na palubnej doske nájdete prvky uhlíkových vlákien. K dispozícií budú iba dve farebné prevedenia – Ultra White a Nebula Matte Gray. Výroba modernizovaného Lexus RC F je naplánovaná na marec tohto roku. Cena zatiaľ nie je známa.