U väčšiny automobiliek sa nový model rovná väčšiemu modelu. To však nie je prípad Renaultu Clio, ktoré je od jeho predchodcu kratšie o 14 milimetrov. Začnú sa konkurenti triasť strachom? 

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Prednedávnom sme Vám ukázali koncept toho, ako budú vyzerať bratia Peugeot 208 a Renault Clio. Clio súčasnej generácie je na trhu od roku 2012, takže príchod nástupcu sa očakával. Automobilka novinku Clio už ale teraz uviedla v plnej kráse .

Menšie zvonka, väčšie zvnútra? 

Aj keď nový dizajn nepredstavuje príliš veľký odstup od starého modelu, kompaktný hatchback vyzerá viac agresívnejšie. Napriek jeho „zmenšenej“ veľkosti je vnútorná kabína priestrannejšia. Vďaka lepšiemu obalu je tiež o 66 mm širšia, čo určite poteší ľudí s „veľkým lakťom“. Spoločnosť  s logom diamantu taktiež auto znížila poklop segmentu o 30 mm, takže auto bude výškou už v „sociálke“ pripomínať model RS.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Clio je prvýkrát vo svojej kráse vybavené vzduchovými deflektormi na oblúkoch predných kolies, takže spotreba paliva pôjde o pár litrov dole. A pri pozitívach ešte zostaneme. Konečne začína aj Renault chápať, že základný model si musí takisto vydržiavať svoju klientelu, a tak sa svetlomety s plným LED svietením stali štandardnou výbavou. Hold, Fabia by mala zrejme zabrať!

Azda najlepšou správou je pre cestujúcich vzrast objemu kufra z 300 litrov na 391 litrov, plusom je aj rozmnoženie odkladacích priestoroch vo vnútri vozidla. Svoje potrebné aj nepotrebné „serepetičky“ si budete môcť uložiť medzi 26 litrov úložných miest. Vyhrá Clio súboj proti Fordu Fiesta či VW Polo?

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Dominantou Clia je 9,3″ centrálny displej. Vnútri ponuky môžeme očakávať navigáciu, rádio, informácie o stave vozidla či konektivitu so smartfónmi. Klimatizáciu a kúrenie bude možné nastaviť o poschodie nižšie. Panel klimatizácie má teda vlastnú sekciu.

Novinka v podobe digitálneho prístrojového štítu

Po prvý raz sa v Cliu stretneme s digitálnym prístrojovým štítom. Podľa výbavy bude mať tento displej rozmery od 7″ do 10″ a najvyššia verzia bude môcť zobraziť aj mapu. Pokiaľ ste fajnšmekrom a máte radi ostrejšiu jazdu, nezabudnite aj na verziu Clio R.S. Tá bude podľa informácií disponovať aj možnosťou zobraziť teplotu či tlak oleja.

K ďalším interiérovým novinkám patrí aj volant, ktorý sa má lepšie držať a má mať lepšie tlačidlá. Fotky poukazujú aj na ovládanie tempomatu na ľavej strane a podľa tlačidiel by mal byť v ponuke aj adaptívny tempomat. Čo ostalo zachované z prvej generácie, je ovládanie rádia pod volantom.

Clio by malo mať aj vyhrievanie volantu. Medzi asistenčné služby bude patriť inteligentné udržanie v jazdných pruhoch, voľba jazdných režimov či elektrická parkovacia brzda s automatickým zaťahovaním, napríklad počas čakania na červenej.

Predné sedadlá by mali mať lepšiu oporu po bokoch a dokonca by mali mať aj predĺžený sedák. Sedačky sú však tenšie, aby mali pasažieri cestujúci vzadu viac priestoru na nohy a aby boli ovládacie prvky lepšie prístupné.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

V Cliu sa konečne dočkáme aj individualizácie na prianie zákazníka. Budete mať na výber z viacerých doplnkov a taktiež aj širokú paletu ambientného osvetlenia. To môže svietiť až ôsmymi rôznymi farbami. Veľa z týchto doplnkov nebude zrejme súčasťou základnej výbavy. Na cenník jednotlivej doplnkovej výbavy si budeme musieť ešte počkať.

Clio sa postupne bude odhaľovať v nasledujúcich týždňoch. Je teda viac ako možné, že ešte pred oficiálnym predstavením v Ženeve budeme vedieť, ako auto presne vyzerá.