Peugeot 208 sa má čochvíľa predstaviť. Únik fotky potvrdil, že nový kompakt prejde obrovskou zmenou, na rozdiel od jeho konkurenta Renault Clio.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Svetu sa oba kompakty mali predstaviť na jeseň minulého roka, no k oficiálnej ceremónií dôjde až tento rok. Reč je o novom Renaulte Clio a Peugeote 208. Na internete sa objavili vzhľady oboch noviniek.

Peugeot 208 sa medzigeneračne výrazne zmení, teda aspoň podľa špionážnej fotografie. Obrázok sa objavil na talianskom serveri CarBlogItalia. Novinka bude podľa prednej masky menšou kópiou väčšieho brata 508. Podobne ako pri modeloch strednej triedy, maska bude doplnená o diódové „kly“.

208-čka sa dočká aj modernejších technologických vychytávok. Očakávať teda môžeme parkovacieho asistenta, adaptívny tempomat či bezkľúčový vstup do vozidla. V interiéri by sa mal objaviť nový digitálny štít namiesto klasických budíkov. Základom je nová platforma CMP, ktorá je navrhnutá pre automobily zo segmentu B a C. Rovnakú platformu tento rok využije aj Opel Corsa.

Do motorového priestoru bude zakomponovaný benzínový agregát 1.2 PureTech. Na rozdiel od Clia bude v dostupnosti aj elektrická verzia. Nezabúda sa však ani na dieselovú verziu 1.5 BlueHDi, ktorá sa tu usadí.

Peugeot 208 odhalený na špionážnych fotografiách!

Piata generácia Renaultu Clio prinesie menej noviniek, než jej náprotivok. Design novinky bol odkrytý na modely v mierke 1:43 vo verzii RS Line. Po tvarovej stránke neprejde až takými zmenami, keďže predchodca mal vysoké predaje hlavne kvôli vzhľadu. Bočná silueta sa premení iba zľahka a predok bude obnovený vďaka novo tvarovanej prednej maske so svetlami do štýlu bumerang, ako u väčšiny modelov.

Clio bude stáť na upravenej platforme svojho predchodcu. Bude ale taktiež disponovať modernejšou výbavou, ktorá už aj pri menších vozidlách zohráva veľkú úlohu. Pridaný bude adaptívny tempomat alebo udržanie sa v jazdnom pruhu. V interiéri nájdeme lepšie spracované materiály.

Pod kapotou Clia bude zrejme uskladnený 1,3-litrový benzínový motor, pravdepodobne bude zachovalý aj turbodiesel 1.5 Blue dCi. Namiesto trojvalca 0.9 TCe sa v ponuke má objaviť motor 1.0 Tce, ktorý technicky vychádza z 1.3 TCe.

Obe vozidlá by sa oficiálnou cestou mali predstaviť v najbližších dňoch alebo týždňoch. Výstavná premiéra sa očakáva na tohtoročnom autosalóne v Ženeve.

Zdroj: auto.cz