Hoci európska premiéra novej generácie Toyoty RAV4 prebehla ešte v októbri na autosalóne v Paríži, oficiálne sa na slovenský trh dostala až teraz. A my vieme, aké sú slovenské ceny!

Nová Toyota RAV4 zmenila dizajn, dostala mnohé inovácie, no zároveň si zachováva svoju tvár univerzálneho vozidla. Tešiť sa môžete na lepší pohon, jazdné vlastnosti, inteligentné technológie a mnohé iné.

Piata generácia však pôsobí ešte robustnejšie. Oproti predchodcovi je o niečo vyššia, čo oceníte hlavne v teréne. Koniec koncov, „ravka“ to v teréne vedela odjakživa. RAV4 nie je celosvetovo najpredávanejšie SUV len tak, zákazníkov si získala svojím univerzálnym využitím. Dlhé cestovanie sa vďaka predĺženému rázvoru náprav o 30 mm a navýšenej šírke vozidla o 10 mm stane ešte pohodlnejšie. A ak máte syndróm „Kufrov nikdy nie je dosť“, poteší vás aj nárast batožinového priestoru. K všestrannej využiteľnosti prispieva funkcia sklápania zadných sedadiel, dvojitá podlaha a bočné siete na uchytenie nákladu.

Video z európskej premiéry v Paríži si môžete pozrieť tu:

Autosalón Paríž 2018: Toyota RAV4 - Startstop.sk

Na pohon slúžia dve rôzne pohonné jednotky, ktoré sú úspornejšie a výkonnejšie v porovnaní s modelom Toyota RAV4 predošlej generácie.

K dispozícii bude 2,5-litrový hybridný pohon kombinujúci nízku spotrebu, nízku hladinu vyprodukovaných emisií, tichý chod, ale aj vyšší výkon a dynamickejšiu odozvu. Pre túto verziu vyvinula spoločnosť Toyota úplne novú elektrickú pohonnú jednotku, ktorá efektívne využíva energiu hybridnej sústavy vozidla s druhým elektromotorom na pohon zadných kolies. Dosahuje vysoký krútiaci moment, menšie energetické straty, menšiu spotrebu paliva a mimoriadne schopnosti pohonu AWD za najrôznejších jazdných podmienok. S hybridným elektrickým pohonom má Toyota RAV4 v danom segmente konkurenčnú výhodu, ktorá oslovuje stále viac záujemcov o toto vozidlo.

Na výber však bude aj nový benzínový 2,0-litrový motor, ktorý bude možné kombinovať s manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

Slušná výbava už v základe

Za základnú výbavu Active s druhou menovanou motorizáciou v spojení so 6-stupňovým manuálom zaplatíte 25.090 eur. Už štandardná výbava je pomerne bohatá a ponúka prvky ako adaptívny tempomat, dotykovú obrazovku Toyota Touch, LED svetlomety, ale aj asistenčné systémy ako predkolízny bezpečnostný systém s detekciou chodcov  cyklistov, rozpoznávanie dopravných značiek či asistent udržiavania v jazdných pruhoch. Za automatickú prevodovku Multidrive S je príplatok 2 tisíc eur, za hybridnú verziu, ktorá je v štandarde s prevodovkou e-CVT si oproti bežnej verzii priplatíte 5.500 eur (30.590 €). Všetky doteraz menované ceny platia pre predokolku.

Ak túžite po 4×4, najlacnejšou variantou je znova 2,0-litrový benzínový motor v spojení so 6-stupňovým manuálom, avšak v o stupeň vyššej výbave Comfort s cenovkou 29.490 eur. Navyše dostanete napríklad parkovacie senzory v spojení s parkovacou kamerou či ovládanie jazdných režimov.

Celý cenník si môžete pozrieť TU.

Zdroje: Toyotastartstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAutonómne autá budú premietať znamenia pre chodcov
Nasledujúci článokŠtýlový Hyundai i30 Fastback N má slovenské ceny!