Hoci európska premiéra novej generácie Toyoty RAV4 prebehla ešte v októbri na autosalóne v Paríži, oficiálne sa na slovenský trh dostala až teraz. A my vieme, aké sú slovenské ceny!

Nová Toyota RAV4 zmenila dizajn, dostala mnohé inovácie, no zároveň si zachováva svoju tvár univerzálneho vozidla. Tešiť sa môžete na lepší pohon, jazdné vlastnosti, inteligentné technológie a mnohé iné.

Piata generácia však pôsobí ešte robustnejšie. Oproti predchodcovi je o niečo vyššia, čo oceníte hlavne v teréne. Koniec koncov, „ravka“ to v teréne vedela odjakživa. RAV4 nie je celosvetovo najpredávanejšie SUV len tak, zákazníkov si získala svojím univerzálnym využitím. Dlhé cestovanie sa vďaka predĺženému rázvoru náprav o 30 mm a navýšenej šírke vozidla o 10 mm stane ešte pohodlnejšie. A ak máte syndróm „Kufrov nikdy nie je dosť“, poteší vás aj nárast batožinového priestoru. K všestrannej využiteľnosti prispieva funkcia sklápania zadných sedadiel, dvojitá podlaha a bočné siete na uchytenie nákladu.

Video z európskej premiéry v Paríži si môžete pozrieť tu:

Na pohon slúžia dve rôzne pohonné jednotky, ktoré sú úspornejšie a výkonnejšie v porovnaní s modelom Toyota RAV4 predošlej generácie.

K dispozícii bude 2,5-litrový hybridný pohon kombinujúci nízku spotrebu, nízku hladinu vyprodukovaných emisií, tichý chod, ale aj vyšší výkon a dynamickejšiu odozvu. Pre túto verziu vyvinula spoločnosť Toyota úplne novú elektrickú pohonnú jednotku, ktorá efektívne využíva energiu hybridnej sústavy vozidla s druhým elektromotorom na pohon zadných kolies. Dosahuje vysoký krútiaci moment, menšie energetické straty, menšiu spotrebu paliva a mimoriadne schopnosti pohonu AWD za najrôznejších jazdných podmienok. S hybridným elektrickým pohonom má Toyota RAV4 v danom segmente konkurenčnú výhodu, ktorá oslovuje stále viac záujemcov o toto vozidlo.

Na výber však bude aj nový benzínový 2,0-litrový motor, ktorý bude možné kombinovať s manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

Slušná výbava už v základe

Za základnú výbavu Active s druhou menovanou motorizáciou v spojení so 6-stupňovým manuálom zaplatíte 25.090 eur. Už štandardná výbava je pomerne bohatá a ponúka prvky ako adaptívny tempomat, dotykovú obrazovku Toyota Touch, LED svetlomety, ale aj asistenčné systémy ako predkolízny bezpečnostný systém s detekciou chodcov  cyklistov, rozpoznávanie dopravných značiek či asistent udržiavania v jazdných pruhoch. Za automatickú prevodovku Multidrive S je príplatok 2 tisíc eur, za hybridnú verziu, ktorá je v štandarde s prevodovkou e-CVT si oproti bežnej verzii priplatíte 5.500 eur (30.590 €). Všetky doteraz menované ceny platia pre predokolku.

Ak túžite po 4×4, najlacnejšou variantou je znova 2,0-litrový benzínový motor v spojení so 6-stupňovým manuálom, avšak v o stupeň vyššej výbave Comfort s cenovkou 29.490 eur. Navyše dostanete napríklad parkovacie senzory v spojení s parkovacou kamerou či ovládanie jazdných režimov.

Celý cenník si môžete pozrieť TU.

Zdroje: Toyotastartstop.sk