Športové kupé Audi TT RS prešlo výraznejšími dizajnovými úpravami. Škodou je, že po technickej stránke sa vozidlo takmer nezmenilo. Prekvapilo alebo ostalo identické?

Ikona nemeckej značky Audi, model TT sa ukázal svetu už koncom 90-tych rokov, povedali by ste to? Vozidlo tak má už cez dvadsať rokov a na jeho jubileum si automobilka pripravila zmenu vizáže, motor má filter pevných častíc a aj technika sa posunula o čosi vpred. Facelift pred rokmi nezasiahol najvrcholovejšiu verziu s prívlastkom TT RS. Na internet však boli vypustené fotografie tohto nového modelu samotnou značkou.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Ako je zvykom, toto dvojmiestne žihadielko bude dostupné vo verziách kupé a roadster. Oba modely majú prepracovanejší predný nárazník a tiež decentné zadné krídlo, ktoré má odlišné zakončenia. Súčasťou dizajnových zmien sú tri nové laky a takisto aj disky kolies. Diódové svietivosť svetiel ostala zachovalá, no v ponuke budú na želanie aj inteligentné Matrix svetlomety a zadné OLED svetlá.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Okrem farebnej schémy karosérie sa zmenila aj interiérová schéma. Vozidlo môže disponovať dvojicou úrovní z balíka RS Design. Ten obsahuje kontrastné prešívanie s lakovanými panelmi, ktoré korešpondujú s farbou vozidla zvonku. V zmenšenom športovom interiéri nemôžu chýbať karbónové doplnky, ako je aktuálne trendy. Omladenia sa dočkal aj infotainment, ktorý sa dokáže lepšie prispôsobiť a porozumie hovorenému slovu, dokáže zdieľať aj pripojenie LTE. Samozrejmosťou je množstvo online funkcií. O zvukový pôžitok sa postará vylepšené ozvučenie od spoločnosti Bang & Olufsen s výkonom až 680 wattov.

Po technickej stránke sa však kupéčko ani cabrio výrazne nezmenili. Pod kapotou ostáva rovnaký motor, preplňovaný päťvalec s objemom 2,5 litra s výkonom 294 kW (400 koní). Krútiaci moment benziňáku je na hodnote 480 Nm. Pohonný agregát je spriahnutý s automatickou DSG prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies Quattro. Aj vďa týmto parametrom a funkciám dokáže Audi TT RS z pokoja na 100 km/h vystreliť za 3,7 sekundy a maximálka je elektronicky obmedzená na štandardných 250 km/h. Za príplatok je však možnosť vozidlo odblokovať a maximálka tak bude 280 km/h.

Omladené Audi TT RS príde do predajní počas prvých jarných dní. Presnejší dátum sa žiaľ nevie, no základná verzia kupéčka by mala stáť cca 67 700 € a vyhotovenie s otvorenou strechou 70 500 € bez príplatkov.

Zdroje: Carthrottle | startstop.sk