Táto replika Ferrari F40 nie je takým hrozným projektom ako bola napríklad Toyota MR2. Postavená od základov v garáži, bez sponzorov, vďaka sile vlastnej vôle majiteľa. Trúfli by ste si aj vy?

Ferrari F40 je automobilová legenda, ktorú poznajú srdcia nadšencov automobilového sveta. Tento ikonický superšport bol posledným, na ktorom sa mal podpísať samotný Enzo Ferrari. Zahŕňa všetko čo si myslel, že by mal mať cestný špeciál nesúci jeho meno. Dnes takéto auto v dobrom stave môže stáť viac ako 1 milión dolárov, takže čo urobiť, ak si ho nemôžete dovoliť? Postaviť si ho!

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Zoznámte sa s Michaelom Johanssonom, pánom, ktorý miluje mocné Ferrari F40, ale ako mnohí z nás, nemôže si ho dovoliť kúpiť. Namiesto toho, aby sa vzdal svojho sna o vlastníctve F40, bol Michael od roku 2005 zaneprázdnený tým, že si vyrábal vlastné Ferrari.

Aj keď nie je vyrobené z rovnakých exotických materiálov ako pravé Ferrari, replika je dosť presná. Michael začal tým, že vytvoril oceľový rúrkový rám, ktorý slúžil ako skelet vozidla, potom vyrobil karosériu z plechu a vytvoril kultovú siluetu superauta.

Celý projekt bol postavený od začiatku bez zapojenia nejakých sponzorov. Michael tvrdí, že mohol nájsť vozidlo s motorom umiestneným v strede, ako napríklad Toyota MR2, aby zložil repliku F40, ale potom by to neboli tie správne proporcie automobilu.

Proces stavby je ešte fascinujúcejší, keď odhalil, že jediným nástrojom, ktorý použil na výrobu tela, bolo kladivo a domáce ohýbačky kovov. Samozrejme Michael nezohnal za lacno ani pôvodný motor, takže nevieme, čo sa pod zadkom tohto Ferrari F40 ukrýva.

Používa však prevodovku z dieselovej Audi A4, a my dúfame, že to je jediné čo s ňou zdieľa. Bola by hanba dať do takéhoto home projektu „dízel v čipu“. Je fér povedať, že Michael si splnil svoj sen a môže byť inšpiráciou pre každého, kto si svoje vysnívané auto nemôže dovoliť. Asi by som mala začať teda s tým Astonom…

Zdroje: autoclassics | startstop.sk