Určite mnoho z Vás zastáva názor, že diesel jednoducho do športovo rezaného auta nepatrí. Audi S6 a hlavne S7 si v minulej generácii získali zákazníkov najmä vďaka benzínovému agregátu s výkonom 450 koní a 550 Nm točivého momentu. Teraz však prišla automobilka doslova s podpásovkou pre mnohých fanúšikov.

Nové verzie S6 a S7 totiž miesto silného benzínového TFSI pod kapotu, pre Európu dostali výhradne 3-litrové TDI. Malý šok uviedlo Audi pomocou tlačovej správy, kde dopodrobna rozobralo všetky technické parametre a výhody dieslového pohodnu. Paradoxom je, že práve nemecké úrady sú najväčším zabijakom dieslový áut. No na druhú stranu treba dodať, že podľa najnovších výskumov sú naftové autá omnoho čistejšie ako tie benzínové. Poďme ale späť k eSkám.

Mild-hybridné TDI nemusí byť zlá voľba

Ako to už býva pri Audi zvykom, pohonné ústrojenstvo disponuje tou najnovšou technológiou akú v daný moment koncern VW ponúka. Preto je nová 3-litrová verzia TDI síce menej výkonná ako minulé S6 a S7, keďže ponúka „len“ 349 koní, no na druhú stranu dosahuje krútiaci moment o hodnote 700 Nm. Motor okrem iného disponuje mild-hybridným 48-voltovým systémom. Podobné ústrojenstvo sa nachádza už v klasických verziách A6 a A7. No tentokrát sa jedná o mild-hybrid, ktorý dokáže vypnúť motor pri rýchlosti nižšej ako 22 km/h či dokonca plachtiť po dobu 40 sekúnd.

Motor je už klasicky dopovaný turbom s variabilnou geometriou lopatiek, ktorému napomáha elektrický kompresor. Ten je vložený v sacej vetve a dokáže zaberať už od nízkych otáčok s reakčnou dobou 250 milisekúnd. Vedľa kompresora sa nachádza obtokový ventil, ktorý je vo väčšine prípadov využívaný pri bežnej jazde. V prípade potreby väčšej akcelerácie z nižších otáčok, klapka uzavrie tento obtokový ventil a vtedy kompresor dosiahne až 70 tisíc otáčok za minútu, čo napomáha rýchlejšej reakcii na plyn. Preto je hlavnou úlohou kompresora zníženie turbodiery, ktorá je typická pre motor TDI. Nové TDIčko je spriahnuté s 8-stupňovou prevodovkou Tiptronic, ktorá by mala napomôcť športovému potenciálu jazdy.

Takmer zadokolka

Za bežných okonlostí posiela hnacie ústrojenstvo 60% výkonu na zadnú nápravu. Audi uvádza, že v niektorých prípadoch môžu byť nové S6 a S7 až na 85% zadokolky. Okrem toho je samozrejmosťou aj riadenie oboch náprav či možnosť inštalácie športového diferenciálu na zadnú os. Aj keď si osobne myslím, že v prípade športových modelov zákazník spotrebu príliš nerieši, Audi udáva, že pri kombinovanej jazde by ste sa mali zmestiť do 6,5 litra na 100 kilometrov. Dôležitejším údajom bude zrýchlenie. To je v prípade S6 na úrovni 5,0 sekundy, no a pri Avante a S7 je to o desatinku sekundy pomalšie. Bohužiaľ aj táto hodnota medzigeneračne klesla. Predchádzajúce verzie oboch športových modelov dosahovali lepšie zrýchlenie z 0 na 100 km/h.

Najviac pri nových Audi S6 a S7 zabolí jeden nie príliš radostný fakt. Európsky trh je jediným, na ktorom sa eSká budú predávať s dieslovými agregátmi. Pre Áziu a Ameriku je určený 2,9 litrový benzínový šesťvalec s výkonom 450 k a 600 Nm točivého momentu. Cena základnej verzie S6 je pre Nemecko stanovená na 76 500€, pre Avant je to 79 000€ a pre najlepšie vyzerajúcu S7 je to 82 750€.

Napriek nafte pod kapotou treba povedať, že dizajnovo sa novinky skutočne podarili. Dôležitú úlohu v celkovom dizajne zohral eSkový bodykit, ktorý autám dodal športové nárazníky, agresívnejší vzhľad, 4 koncovky výfukov a obrovské kolesá, ktoré podčiarkujú dynamický potenciál.

Zdroj: Audi

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokČo prinesie nová parkovacia politika Bratislave a jej obyvateľom?
Nasledujúci článokTest Ford Ranger Wildtrack 3,2 pod kapotou no stále úsporný medveď!
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.