V čínskom Šanghaji sa svetu predstavilo nové SUV nemeckej automobilky Mercedes-Benz. Dodržali tak sľub, ktorí dali a ukázali nový model s označením Concept GLB.

Mercedes-Benz sa snaží svojou ofenzívnou stratégiou vyplniť naozaj každú skulinku a práve Concept GLB má poukazovať na to, čo je vhodné zaradiť medzi modelové rady GLA a GLC.

Premiéru nového SUV-čka nemci avizovali pred necelými dvoma týždňami. O uvedení modelu GLB do portfólia sa však diskutovalo už dlhšiu dobu. V roku 2014, kedy sme o ňom začali počúvať intenzívnejšie a konečne sa ho teda dočkali v roku 2019.

Concept GLB je postavený na 17“ kolesách s rázvorom náprav  2 829 milimetrov. Nové SUV bude mať dĺžku 4 634 milimetrov, šírku 1 890 milimetrov a výšku 1 900 milimetrov. Odpovedá tak prvotným náčrtom a dizajnu, ktorý bol inšpirovaný triedou G a „vypusteným“ konceptom Ener G-Force z roku 2012. Širokej verejnosti tak má pripomínať naozajstný off-road a nielen ako kombi verzia, či hatchback so zvýšenou svetlou výškou. Do tejto kategórie môžeme s kľudným svedomím zakomponovať model GLA.

Koncept bude stáť na novej platforme MFA1, ktorá tvorí základ triedy A. Preto má Concept GLB podobne navrhnutú palubnú dosku s najmodernejším infotainmentom MBUX.

Z interiérovej časti najviac láka očí jednoznačne trojica sedadiel, z ktorých má prostredná pomer 40:20:40, no sedaciu časť iba 60:40. Druhú radu sedadiel je možné posúvať o 14 cm. Dokonca až o 9 cm vpred tak, aby sa zväčšil objem batožinového priestoru a o 5 centimetrov dozadu pre lepší priestor na nohy, pre pasažierov vzadu.

Uľahčeniu pri nastupovaní do tretieho radu sedadiel má dopomôcť funkcia Easy-Entry, vďaka ktorej sa po zatiahnutí sklopí operadlo vpred a celé sedadlo sa následne posunie. Do druhej a tretej rady sa bude dať pripevniť aj detská sedačka. Nie iba jedna, ale až štyri.

Pod kapotou sa bude nachádzať 2,0-litrový štvorvalec M 260 s výkonom 165 kW / 224 koní a maximálnym krútiacim momentom 350 Nm. S motorom bude následne spriahnutá 8-stupňová 8G-DCT dvojspojková prevodovka s pohonom všetkých štyroch kolies 4MATIC. Ten bude autu dodávať režimy Eco / Comfort a taktiež ponúkne možnosť režimu Sport s rozdelením krútiaceho momentu v pomere 70:30 – zadná x predná náprava – a režim Off-road s pomerom 50:50.

Mercedes-Benz Concept GLB však neostane iba konceptom, či výstavným kúskom. V lete tohto roku má byť predstavená podoba sériového modelu a jeho výstavná premiéra je naplánovaná na jesenný autosalón vo Frankfurte.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJjalopnik.com
Predchádzajúci článokTest Dacia Logan Stepway 0,9 TCe: pracant, ktorý sa nezaprie
Nasledujúci článokPRVÁ JAZDA BMW 330i, predstavuje skutočný návrat ku koreňom?!