V čínskom Šanghaji sa svetu predstavilo nové SUV nemeckej automobilky Mercedes-Benz. Dodržali tak sľub, ktorí dali a ukázali nový model s označením Concept GLB.

Mercedes-Benz sa snaží svojou ofenzívnou stratégiou vyplniť naozaj každú skulinku a práve Concept GLB má poukazovať na to, čo je vhodné zaradiť medzi modelové rady GLA a GLC.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Premiéru nového SUV-čka nemci avizovali pred necelými dvoma týždňami. O uvedení modelu GLB do portfólia sa však diskutovalo už dlhšiu dobu. V roku 2014, kedy sme o ňom začali počúvať intenzívnejšie a konečne sa ho teda dočkali v roku 2019.

Concept GLB je postavený na 17“ kolesách s rázvorom náprav  2 829 milimetrov. Nové SUV bude mať dĺžku 4 634 milimetrov, šírku 1 890 milimetrov a výšku 1 900 milimetrov. Odpovedá tak prvotným náčrtom a dizajnu, ktorý bol inšpirovaný triedou G a „vypusteným“ konceptom Ener G-Force z roku 2012. Širokej verejnosti tak má pripomínať naozajstný off-road a nielen ako kombi verzia, či hatchback so zvýšenou svetlou výškou. Do tejto kategórie môžeme s kľudným svedomím zakomponovať model GLA.

Koncept bude stáť na novej platforme MFA1, ktorá tvorí základ triedy A. Preto má Concept GLB podobne navrhnutú palubnú dosku s najmodernejším infotainmentom MBUX.

Z interiérovej časti najviac láka očí jednoznačne trojica sedadiel, z ktorých má prostredná pomer 40:20:40, no sedaciu časť iba 60:40. Druhú radu sedadiel je možné posúvať o 14 cm. Dokonca až o 9 cm vpred tak, aby sa zväčšil objem batožinového priestoru a o 5 centimetrov dozadu pre lepší priestor na nohy, pre pasažierov vzadu.

Uľahčeniu pri nastupovaní do tretieho radu sedadiel má dopomôcť funkcia Easy-Entry, vďaka ktorej sa po zatiahnutí sklopí operadlo vpred a celé sedadlo sa následne posunie. Do druhej a tretej rady sa bude dať pripevniť aj detská sedačka. Nie iba jedna, ale až štyri.

Pod kapotou sa bude nachádzať 2,0-litrový štvorvalec M 260 s výkonom 165 kW / 224 koní a maximálnym krútiacim momentom 350 Nm. S motorom bude následne spriahnutá 8-stupňová 8G-DCT dvojspojková prevodovka s pohonom všetkých štyroch kolies 4MATIC. Ten bude autu dodávať režimy Eco / Comfort a taktiež ponúkne možnosť režimu Sport s rozdelením krútiaceho momentu v pomere 70:30 – zadná x predná náprava – a režim Off-road s pomerom 50:50.

Mercedes-Benz Concept GLB však neostane iba konceptom, či výstavným kúskom. V lete tohto roku má byť predstavená podoba sériového modelu a jeho výstavná premiéra je naplánovaná na jesenný autosalón vo Frankfurte.