Poznáte to. Práve ste obdržali svoj úplne nový vodičský preukaz a už sa neviete dočkať, kedy si kúpite vlastné auto.

Pre mladého vodiča je jedným z vhodných vozidiel práve Škoda Fabia. Dá sa kúpiť veľmi lacno a prevádzkové náklady nie sú také vysoké. Čo sa však stane, ak sa s ňou niekto rozhodne precestovať vzdialenosť predstavujúcu polovicu planéty?

Aj napriek tomu, že sme len malá krajinka v strednej Európe, nájdu sa medzi nami ľudia, ktorí sa zapísali (alebo zapíšu) do svetovej histórie. Jedným z nich bude určite aj pán Eugen z Košíc, ktorý sa rozhodol spraviť niečo nepredstaviteľné.

Spoločne so svojim tímom sa už túto sobotu, 27. apríla, vydá na cestu z Košíc do ruského Vladivostoku. Na tom by ale nebolo nič nezvyčajné, pokiaľ by chceli cestu absolvovať letecky alebo v nejakom luxusnom aute. Vozidlo, ktorým budú cestovať je Škoda Fabia prvej generácie. Pod kapotou nenájdete naftové agregáty SDI alebo TDI, vhodné na dlhé trasy ako je táto, ale nenávidené “HTP-čko”. Označenie tohto motoru “High Torque Performance” alebo ľudovo Hneď To Predaj či Hádka Troch Piestov naznačuje, že sa vôbec nejedná o kulitvovaný, spoľahlivý či silný motor. Majitelia sa často sťažujú na otravné vibrácie, vysokú spotrebu či ohromný hluk.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Cieľom projektu, ktorý bol pomenovaný “Nadoraz” je prejsť trasu z Košíc do Vladivostoku a naspäť a následne auto predať. V jazyku čísel, krátka Fábia prejde až 22 tisíc kilometrov cez 9 časových pásiem. Počas cesty pritom otočí kolesom 14,5 milión-krát a spotrebuje približne 1 500 litrov benzínu. Trasa povedie cez Kyjev, Moskvu, Kazaň, Ufu, Čeljabinks, Omsk, Novisibirsk, Krasnojarsk, Irkuts, Irkutsk, Ulan-Ude, Čitu a Chabarovsk.

Technický stav vozidla

Ak ste už náhodou šoférovali toto auto s rovnakou motorizáciou asi viete, že cestovanie nebude žiadnou prechádzkou ružovou záhradou. Potom, čo Fábia absolvovala technickú prehliadku, mechanik ju opísal ako “vrak bez bŕzd“. Sám zakladateľ projektu sa obáva, že cestou sa budú musieť vymeniť alebo opraviť aj väčšie komponenty, akými sú prevodovka či dokonca motor.

Auto už dostalo aj polep a je pripravené vyraziť. Čo sa týka financovania celého projektu, Eugen vedie transparentný účet, na ktorý môžete prispieť ľubovoľnou čiastkou peňazí. Na účte je momentálne čiastka, ktorá nepostačuje ani na pokrytie pohonných hmôt, no zakladateľ projektu priznal, že ak sa nevyzbiera dostatok prostriedkov, bude si musieť odpustiť pár letných dovoleniek. Celá cesta má trvať približne 35 dní, no nevylučuje sa ani možnosť, že sa trochu predĺži.

Či sa to Eugenovi a kameramanovi Dávidovi podarí je otázne. Každopádne im držíme palce a veríme, že sa bezpečne dostanú naspäť na Slovensko. Samozrejme o ich zážitkoch z cesty vás na našom webe budeme pravidelne informovať, sledujte nás preto aj naďalej.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!