Škoda sa už pripravuje na príchod elektrickej vlny, ktorá zastihne aj jej portfólio. Už o pár mesiacov sa začne oficiálne výroba vôbec prvého elektrického modelu z Mladej Boleslavy.

Ním bude elektrifikovaná verzia modelu Citigo, ktorá dostane príponu e. Okrem Citigo-e sa dočkáme aj čiastočnej elektrifikácie vlajkovej lode Superb PHEV.

Už dávnejšie avizovaný príchod elektrických modelov českej automobilky je takmer tu. Cesty u našich západných susedov už teraz brázdi niekoľko prototypov modelu Citigo-e, ktorý bude prvým elektrickým Čechom v portfóliu. Súčasné testovacie vozidlá podľa všetkého nesú platformu, ktorú aktuálne používa model e-Up!, aj keď finálny produkt sa bude výrazne odlišovať. Podľa najnovších zverejnených informácií príde Škoda s dlhším dojazdom a silnejším motorom ako je tomu u koncernového súrodenca z Wolfsburgu.

Citigo-e, ktoré sa začne vyrábať v 48. týždni tohto roka, so sebou prinesie batériu s kapacitou 37,7 kWh. Podľa najnovšej meracej techniky WLTP by mala elektrická verzia mestského miniauta dosiahnuť dojazd až 270 kilometrov. Pre zaujímavosť, pri e-Up! je použitá batéria s kapacitou 18,7 kWh a papierovým dojazdom 160 kilometrov. V podaní českej Škody sa teda jedná o takmer dvojnásobný nárast kapacity a takiež aj dojazdu. Výkon elektromotoru, ktorý bude poháňať prednú nápravu by mal byť 75 kW, čo je na auto rozmerov Citigo-e slušná hodnota.

Ako to už v dnešnom uponáhľanom svete býva zvykom, každý potrebuje rýchlonabíjanie. Citigo-e teda svojich budúcich majiteľov poteší najme schopnosťou nabitia na 80% kapacity už za 40 minút. Vďačiť za to môžeme štandardu CCS Combo. Azda najzaujímavejšou informáciou bude cena elektromobilu. Tá je podľa informácií stanovená na čiastku od 420 tisíc korún českých. V prepočte to teda vychádza na niečo cez 16 tisíc eur. Ak k tomu pripočítame možnú dotáciu od štátu vo výške 25% z ceny vozidla, dostaneme zaujímavú hodnotu okolo 12 tisíc eur. A to už skutočne stojí za zváženie, hlavne ak sa s autom pohybujete len v meste. V porovnaní s konkurentom z vlastných koncernových radov, e-Up!, je cena nižšia o približne 4000€ po zlacnení. Treba však podotknúť, že e-Up! už momentálne nie je na našom trhu možné nakonfigurovať.

Zdroj: fdrive.cz

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠkoda odovzdala hokejistom 62 nových áut, jazdili sme v policajnej kolóne!
Nasledujúci článokTest Škoda Octavia 2.0 TSI, zahoďte predsudky!
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.