Domov News Nové Audi A6 príde v roku 2018

Nové Audi A6 príde v roku 2018

Vyššia stredná trieda je pre zákazníkov z dlhodobého hľadiska veľmi atraktívna

Konkurenčný boj je tvrdý a automobilky si svoju klientelu snažia udržať za každú cenu. Odzrkadľuje sa to použitím stále modernejších technológii, ktoré svojím levelom niekedy prekračujú modely vlajkových lodí automobilky. Tento trend odštartovala automobilka Mercedes-Benz so svojou triedou E, ktorá bola označovaná za najinteligentnejšie auto na trhu. Použité technológie boli dokonca inteligentnejšie ako v ich najluxusnejšom modeli S. Tento rok bolo na rade BMW so svojím modelom BMW 5, ktoré takisto v niektorých parametroch vyčnieva nad vrcholným modelom, BMW 7. No a v roku 2018 prichádza rad na automobilku z Ingolstadtu, Audi. Tá totiž pripravuje novú generáciu Audi A6 a podľa všetkého, ani oni nechcú konkurentom ostať nič dĺžny.

Už prvé štúdie nám mohli napovedať, že Audi A6 bude, čo sa týka dizajnu, veľmi atraktívne. Inžinieri tvrdia, že  tento model bude úplne iný z hľadiska dizajnu, použitých technológii ale aj motorov.

Ak sa pozrieme na exteriér, oproti súčasnému modelu môžeme vidieť mnoho zmien, o ktoré sa postaral nový dizajnér Marc Lichte. Ten zastáva teóriu, že každý model by mal byť niečím charakteristický a práve model A6 má byť tým prvým, ktorý odštartuje novú éru automobilky.

Začneme spredu. Ako prvé nás upútajú predné reflektory s vynoveným dizajnom LED denného svietenia a dynamických smeroviek. Pre AUDI sa tieto svetlomety stali charakteristickým prvkom automobilky a ako vidíme, v tomto trende budú pokračovať. Oproti súčasnému modelu sú ale o niečo štíhlejšie a dynamickejšie. Pod nimi sú umiestnené výduchy predného nárazníka, ktoré môžu byť v chrómovom prevedení. Dominantou prednej časti auta bude prvýkrát, pre model A6, použitá maska chladiča v 6-uhoľníkovom tvare, ktorá sa prvý raz objavila v modeli Q7 a stala sa charakteristickou pre nový imidž značky.

Nová A6 by mala byť postavená na platforme MLB, ktoré bude použitá taktiež v modeloch A7 či A8. Dĺžka auta by sa síce nemala veľmi zmeniť, to ale nemôžeme povedať o rázvore kolies, z čoho budú radi hlavne pasažieri na zadných sedadlách. Zväčšiť by sa mal taktiež batožinový priestor, ktorého hodnota by mohla dosiahnuť nadpriemerných 560 litrov.

Zadná časť vyzerá veľmi elegantne, ale zároveň má v sebe niečo dravé, čo vzbudzuje na cestách rešpekt. Tak ako vpredu, aj vzadu nás upútajú krásne reflektory, ktoré sú takisto o niečo užšie ako v súčasnom modeli a majú vynovenú grafiku. Pripomínajú trochu mladšiu sestru, model A4. Zadný difúzor so vstavaným výfukom vyzerá veľmi elegantne, zvlášť v chrómovom obložení.

Radikálne zmeny sa ale udejú v interiéri vozidla. Azda najväčšou zmenou, čo sa týka technológii, by malo byť odstránenie veľmi obľúbeného MMI systému, ktorým ste mohli ovládať palubný počítač. Nahradiť by ho mali dva displeje integrované do stredového panelu. Inovatívnym prvkom by taktiež mala byť nová technológia hmatovej spätnej väzby, ktorá podľa technického šéfa Stefana Knirscheho uľahčí ovládanie behom jazdy. Pasažieri pomocou nej presne spoznajú, že sa obrazovky dotkla. Ideou automobilky v podstate je, aby zo stredového panelu zmizlo čo najviac tlačidiel. Niektoré sa ale predsa len zachovajú.

Čo sa týka motorov, výrobcovia zatiaľ oznámili, že v ich ponuke nájdeme štvorvalce, šesťvalce ale aj osemvalce. Niektoré z nich dostanú elektricky preplňované turbo, ktoré bolo prvýkrát použité v modeli SQ7. Taktiež nesmieme zabudnúť na moderné plug-in hybridy. AUDI plánuje predstaviť tzv. plug-in hybrid e-tron, ktorý by mal na plné nabitie prejsť skoro 52 kilometrov. Čo sa prevodoviek týka, inžinieri v Audi uvažujú o úplnom vynechaní manuálneho radenia, ktorý by mali nahradiť nové dvoj-spojkové prevodovky so siedmimi, či v niektorých prípadoch ôsmimi stupňami.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!