Efektívnejšia jazda, rýchlejšie nabíjanie aj vylepšenia podvozku. Aj to všetko patrí k najnovším vylepšeniam Modelu S a Modelu X z futuristickej automobilovej spoločnosti figurujúcej pod záštitou Elona Muska.

Uvedené modely vo svojich upravených verziách práve prichádzajú do výroby. Americký výrobca elektrických vozidiel tvrdí, že automobilka v podstate modernizovala pohonnú jednotku montovanú do oboch spomínaných dvoch modelov a zaviedla do nich takzvaný optimalizovaný synchrónny reluktantný motor s permanentnými magnetmi, ktorý je používaný v Modeli 3. Používať tiež majú silikónový karbid v elektronickej jednotke. Prepracovanejšie radenie, nové ložiská a inovované chladenie a mazanie by mali taktiež zvyšovať efektivitu motorov. Hoci pri prvom Modeli X mala Tesla celý rad problémov, vo vylepšenej verzii sa týmto ťažkostiam chce vyhnúť úplne.

Väčší dojazd + adaptívne tlmiče

Tesla do budúcna plánuje aj predaj plne autonómnych vozidiel bez potreby riadenia, ktoré ich majiteľom poskytnú pohodovú jazdu, počas ktorej budú môcť v pokoji pracovať, oddychovať alebo sa venovať sa blízkym či online stávkovaniu. Vylepšených Modelov S a X sa to však zatiaľ netýka. No hoci výsledky aktuálne naplánovaných zmien ešte nie sú také futuristické ako fungovanie auta bez šoféra, taktiež ide o dôležité aspekty týkajúce sa pohodlnosti i kvality jazdy. Ide napríklad o dojazd až 595 kilometrov Modelu S a 523 kilometrov by malo mať dojazd SUV pod názvom Model X. Túto zmenu automobilová spoločnosť očividne dosiahla bez akýchkoľvek úprav na 100 kWh batérii, ktorá je súčasťou oboch áut. Tesla takisto tvrdí, že významne vylepšila výkon a krútiaci moment, no konkrétne čísla zatiaľ neboli uvedené.

Kratšia doba nabíjania

Dobu potrebnú na nabíjanie vozidiel sa údajne taktiež podarilo skrátiť s tým, že obe vozidlá by mali byť schopné dosiahnuť 200kW na najnovších kompresoroch V3 a 145 kW na bežnejších kompresoroch V2. Tieto vylepšenia presahujú rámec hnacieho ústrojenstva, pričom oba modely dostali plne prispôsobivý tlmiaci systém pre vzduchové odpruženie. Ten vyvinula priamo Tesla a systém funguje tak, že sa konštante prispôsobuje (najmä svojou tuhosťou) povrchu vozovky a správaniu vodiča, pričom pri ideálnej trase sa podvozok automaticky zníži, aby optimalizoval aerodynamiku. K menším zmenám patria napríklad i nové ložiská a nová konštrukcia a typ pneumatík, o ktorých sa hovorí, že majú zlepšiť pocit z jazdy, jej kvalitu a tiež dojazd.

Upravené verzie Modelu S a Modelu X by sa v továrni Fremont už mali začať vyrábať. Automobilka už dokonca aktívne prijíma i objednávky.