Kórejci opäť bodujú! Po tom, čo sa ich ostrý hatchback I30 N stal najpredávanejším vo svojej kategórií Hyudai nespí na vavrínoch. Za prvý polrok tohto kalendárneho roku predal viac vozidiel ako ktokoľvek čakal.

O tom, že Huyndai momentálne ponúka asi najlepší pomer ceny a kvality na trhu vás asi presviedčať nemusím. Stačí si pozrieť ich cenníky vozidiel a porovnať ich s ich konkurenciou. Zistíte, že Hyundai ponúka “viac muziky za menej peňazí”. Kvalitou spracovania niektorých dielcov (hlavne v interiéri) však mierne zaostáva za “nemcami”, no pochybujem, že za rovnaké peniaze vám vie nejaká automobilka momentálne ponúkuť viac. Všetky tieto chvály sa síce dobre čítajú, no ako si môžete byť istý, že nie sú len výplodom mojej fantázie?

Jendoducho. Svedčia o tom predajné čísla za prvú polovicu kalendárneho roku 2019. Hyundai sa stal automobilkou, ktorej vozidlá kupovali fyzické osoby najviac. Od januára do konca júna predala značka až 2 407 nových vozidiel. Čo sa týka celkového predaja vozidiel, cestu k zákazníkom (fyzickým osobám + firmám) si za dané časové obdobie našlo až 4 556 Hyundaiov katerórie M1 a N1. Oproti rovnakému časovému obdobiu z roku 2018 sa jedná o 11%-ný nárast.

V rebríčku najpredávanejších značiek vozidiel na Slovensku sa Hyundai drží na úctyhodnom 3. mieste. Čo sa týka kategórie vozidiel M1, tu si Hyundai drží 2. miesto s celkovým trhovým podielom až 8,7%. To ani zdaľeka nie je všetko. V Top 20-ke najpredávanejších osobných vozidiel na Slovensku sa usídlili rovno štyri modely z kórejskej dielne – i20, i30 hatchback, i30 kombi a Tucson.

Model Segment Počet registrácií Podiel v segmente Medziročne
i10 A 50 6,7 % + 8,7 %
i20 B 878 8,6 % + 30,3 %
i30 C1 1 778 18,6 % + 11,3 %
Ioniq C2 11 0,3 % – 67,6 %
i40 D1 3 0,3 % – 95,6 %
Kona SUV-B 183 3,0 % – 12,9 %
Tucson SUV-C 1 217 12,2 % + 6,0 %
Santa Fe SUV-D 138 4,7 % + 86,5 %
ix20 MPV-B 276 58,1 % + 39,4 %
H1 Tour MPV-D 13 4,4 % + 62,5 %
SUMÁR 4 547 8,7 % + 11 %

Tucson a i30 kráľmi segmentov

Ľudovej i30-ke sa darilo už od začiatku roka. Celkovo sa predalo až 1 778 kusov, ktoré tvoria 18,6%-ný podiel segmentu C1. Čo sa týka karosárskych verzií, až 50% zákazníkov siahlo po predĺženej verzií kombi, 14% záujemcov volilo fastback a zvyšok hatchback. Tieto čísla nie sú veľmi prekvapujúce, nakoľko európsky zákazníci dávaju pri výbere nového automobilu veľkú váhu objemu batožinového priestoru. Súčasne stúpli predaje aj menšieho modelu i20. Koncom júna evidoval slovenský import predaj 878 kusov, ktoré predstavujú medziročný nárast až o 30%.

Ak ste niekedy z nudy pozorovali nové SUV v premávke, mohli ste si všimnúť, že veľkú časť z nich tvorí práve Hyundai Tucson. Vo svojom segmente stredne veľkých SUV (SUV-C) má s 1 217 predanými kusmi podiel 12,2%.

Hyundai i30 N porazil Golf aj Type R stal sa najpredávanejším hot-hatch

Do konca kalendárneho roku 2019 plánuje Hyundai rozšíriť svoje portfólio elektrifikovaných vozidiel o modernizované verzie Ioniq a Kona. Oba modely by pritom mali prísť do predaja s hybridným pohonom.

Zdroj: Hyundai