Značka Hyundai dosiahla na Slovensku veľmi úspešný rok. 7 657 vozidiel si našlo nových zákazníkov. Akýmsi víťazom z portfólia sa stal Tucson, ktorý dostal titul najpredávanejšie SUV za rok 2018. Pozornosť verejnosti, či novinárov si uchmatol aj hot-hatch i30 N. Ten sa stal najpredávanejším vozidlom v danom segmente.

To, že Hyundai i30 N je jedným z najlepších hot-hatchov súčasnosti sme zistili na vlastnej koži v redakčnom teste, ale nasvedčujú tomu aj ulice Slovenska, ktoré sa nimi plnia. To malo za následok aj prvý česko-slovenský i30 N meeting. Práve ostré hatchbacky dotvárajú image značky a majú na samotné predaje obrovský vplyv. Hovoria o tom aj predajné čísla za rok 2018. Zväz automobilového priemyslu SR eviduje až 59 registrácií Hyundai i30 N. V kategórií hot-hatchov tak dominuje až so 46%-tným podielom na trhu.

Importér značky Hyundai pre Slovensko, sa zameral na databázy klientov a poukázal na zopár zaujímavých faktov. Ako iste viete, i30 N sa ponúka v dvoch výkonnostných variantoch a to s výkonom 184 kW / 250 koní a N Performance 202 kW / 275 koní. Práve druhá spomínaná verzia, N Performance tvorila až 98% všetkých predaných modelov N na Slovensku.

Charakteristickou farbou pre Hyundai i30 N sa stala šmolkovská farba, teda s fabrickým názvom Performance Blue s podielom cez 40%. Druhou najčastejšou farbou je oceľovo sivá Micron Grey s podielom 20%. Iba v Bratislavskom kraji si nových majiteľov našla vyše tretina predaných N-iek. Podľa prieskumu na sociálnej sieti Facebook, majitelia i30 N siahli po ňom hlavne kvôli skvelému pomeru cena-výkon, 5-ročná záruka bez obmedzenia najazdených kilometrov a pozitívne recenzie novinárov.

Model i30 N je prvým výkonným modelom značky Hyundai. Druhý v poradí je štýlový a ostrý model i30 Fastback N, ktorý sa do predaja dostane vo februári tohto roku. Slovenský cenník by sa mal na stránkach importéra objaviť už 1.2.2019.

Marketingový a PR manažér, Marek Kopča pre Hyundai Motor Slovakia sa o úspechu i30 N vyjadril takto: “Tešia nás fantastické výsledky, ktoré model i30 N dosiahol v roku 2018. Väčšiu radosť máme však z toho, že N-ko sa stalo ikonickým modelom značky tohto desaťročia. Taktiež sa vytvorila silná, súdržná a aktívna komunita majiteľov a fanúšikov, ktorí pomáhajú šíriť meno a emócie rady N.”

TEST – Hyundai i30N

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJhyundai.sk
Predchádzajúci článokRenault odhaluje interiér nového Clia, konečne hatchback s dobrou výbavou
Nasledujúci článokLexus RC F, japonský šinkanzen výrazne schudol