Nová generácia Hyundai i10 pridala nielen na emóciách, výrazne viac ponúkne aj v prípade konektivity a bezpečnostných systémov.  

V porovnaní s predchodcom dostala nová generácia emotívnejší dizajn karosérie. Menili sa ale samozrejme nielen krivky, ale aj rozmery. Novinka je o 20 milimetrov nižšia a o 20 milimetrov širšia. K mladíckemu štýlu prispievajú aj moderné dvojfarebné lakovanie karosérie a tiež zliatinové disky kolies s priemerom 16 palcov. Automobilka sa novou generáciou zjavne snaží osloviť nielen pragmaticky orientovaných zákazníkov. Či sa jej to podarilo ukážu už najbližšie mesiace.

Zákazníci si budú vybrať z 10 základných farieb exteriéru, vrátane troch nových: Dragon Red, Brass a Aqua Turquoise. Ďalšími exteriérovými farbami sú: Phantom Black, Polar White, Star Dust, Elegant Silver, Champion Blue, Tomato Red a Slate Blue. Možnosť dvojfarebnej strechy – či už čiernej alebo červenej – ešte viac zvyšuje priestor na prispôsobenie sa zákazníkovmu štýlu. Celkovo je k dispozícii až 22 farebných kombinácií exteriéru.

Prehľadnosť, kvalita, ergonómia

V tejto kategórii automobilov sa vývojári pomerne často nechajú zlákať na chodníčky elektronickej moderny, pričom praktickosť a ergonómia idú tak trocha bokom. Hyundai, podobne ako v prípade väčších modelov, stavia v prípade modelu i10 opäť na každodennú využiteľnosť, pohodlie a ľahké ovládanie. A robí dobre. Ak sa na interiér zadívate pozornejšie zistíte, že všetko je presne tam, kde by ste to čakali, pričom interiér ako celok napriek tomu vyzerá mladistvo a moderne. Ak sa vám niektoré riešenia (umiestnenie kulisy radenia) zdajú povedomé, zrak vás neklame. Zachovaný napríklad zostal aj klasický panel ovládania klimatizácie.

Multimediálny systém samozrejme dostal displej s väčšou uhlopriečkou, a tak sa výduchy kúrenia presťahovali o poschodie nižšie. V prípade interiéru si budete môcť vyberať zo štyroch farebných alternatív. Podobne ako v prípade predchodcu automobilka zjavne dopraje aj cestujúcim na zadných sedadlách. Sedáky sú dostatočne dlhé, a tak sa na nich pohodlne usadí aj dvojica dospelých cestujúcich. A čo batožinový priestor. Zázraky sa samozrejme vzhľadom na dĺžku karosérie (3 670 mm) nekonajú. Hodnota 252 litrov je však solídnym číslom aj na väčšie nákupy. Nakladacia plocha je v porovaní s predchodcom položená o 29 mm nižšie, čo uľahčuje nakladanie batožiny do kufra.

Pod kapotu

Hyundai v prípade mestského auta stavia v prípade motorov na pragmatizmus. Na výber budú dva: trojvalec má objem 1,0 litra (49 kW/67 k, 96 NM) a výkonnejší štvorvalec má objem 1,2 litra (61 kW/84 k, 118 Nm). Obidva motory budú k dispozícii s päťstupňovým manuálom alebo päťstupňovou prevodovkou s robotizovaným radením. Uvidíme, ako rýchlo dokáže táto prevodovka reagovať na želania vodiča. Zaujímavá však bude minimálne pre tú časť zákazníkov, ktorá si s kulisou radenia netyká.  

 

Moderná konektivita

Všetky pokročilé technologické funkcie sú integrované do 8-palcového farebného dotykového displeja, ktorý patrí k najväčším v segmente A. Apple CarPlay a Android Auto zaručujú bezproblémovú integráciu, bezpečnú prevádzku a zrkadlenie mobilných zariadení založených na operačných systémoch iOS alebo Android. Auto dokonca dostalo praktické bezdrôtové nabíjanie smartfónov aj parkovaciu kameru. Zákazníci, ktorí sa rozhodnú pre integrovanú navigáciu, získajú prístup k službám Hyundai LIVE Services, ktoré ponúkajú okrem iného aj aktuálne informácie o dopravných a poveternostných podmienkach.

Bluelink aj pre Hyundai i10

Plnohodnotná telematika Bluelink hrá dôležitú úlohu v modernej mobilite a poskytuje vodičom veľké výhody, pokiaľ ide o bezpečnosť a ochranu, kontrolu a pripojenie prostredníctvom mobilnej aplikácie. Umožňuje vyhľadávať zaujímavé miesta a posielať výsledky vyhľadávania priamo do satelitnej navigácie vozidla. Medzi ďalšie funkcie patrí funkcia „Nájdi moje auto“, ktorá vodičom umožňuje ľahko lokalizovať svoje vozidlo v neznámom prostredí, ako aj vyhľadávanie parkovacích miest a čerpacích staníc s informáciami o dostupnosti a cenách v reálnom čase.Hyundai i10 dostal komplexnú bezpečnostnú výbavu, ktorá obsahuje napríklad systém na predchádzanie čelným zrážkam (FCA) využívajúci multifunkčnú kameru na detekciu nielen automobilov, ale aj chodcov pred vozidlom. Asistent prepínania diaľkových svetiel (HBA) je zasa navrhnutý tak, aby automaticky prepínal medzi diaľkovým a stretávacím svetlom, a poskytoval optimálne osvetlenie cesty. Medzi ďalšie bezpečnostné prvky, ktoré sú k dispozícii, patrí asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu, monitoring únavy vodiča (DAW) a inteligentná detekcia maximálnej povolenej rýchlosti (ISLW).

foto: Hyundai