Domov News Superb je s hybridom lacnejší ako s naftou a to aj bez...

Superb je s hybridom lacnejší ako s naftou a to aj bez dotácie!

Škoda má s hybridnou technikou zjavne veľké plány. Nechce aby zostala iba povinnou jazdou a chuťovkou pre nadšencov zelených technológií. Superb iV cenou totiž bratovi s naftou pod kapotou výrazne šliape na päty.

Škoda túto zaujímavú informáciu tak trocha skryla, Superb iV má vlastný cenník. Ak by ste si však cenníky položili vedľa seba zistili by ste, že cena novinky je nastavená veľmi zaujímavo. Stačí, aby ste si porovnali modely s rovnakou výbavou, druhom prevodovky (automat) a podobným maximálnym výkonom pohonnej sústavy.

Poďme k číslam

Škoda Superb s dieselovým motorom je dostupná so všetkými stupňami sériovej výbavy (Active, Ambition, Style, L&K) a dvoma výkonovými alternatívami osvedčeného štvorvalca 2,0 TDI. Vyberať teda budete z motorov s maximálnym výkonom 110 respektíve 140 kW (150 a 190 k). Základný motor je na výber aj manuálnou šesťstupovou prevodovkou.  Tejto kombinácii v základnej výbave Active Superb iV samozrejme konkurovať nemôže. Situácia sa ale zmení, ak budeme porovnávať porovnateľné.

Superb iV vybavený plug-in hybridnou technikou a šesťstupňovým automatom sa predáva od výbavy Ambition a jeho sústava ponúka maximálny kombinovaný výkon 160 kW (217 k). Porovnávať ju teda treba nie so základným, ale výkonnejším z dvojice štvorvalcov 2.0 TDI.

Hybrid vyhráva

Škoda Superb iV Ambition je po uplatnení bonusu Štart k dispozícii za 32 930 €, ak by ste siahli po verzii kombi, budete na základnú verziu potrebovať 34 130 €. Dostanete auto vybavené kombináciou benzínového štvorvalca 1,4 TSI, elektromotora a šesťstupňového automatu. Pre úplnosť dodajme, že Superb iV je na výber s výbavami Ambition, Style a L&K, ponuka je rovnaká pre verziu liftback aj kombi.

Ak by ste chceli zostať verní klasike, teda modelu s motorom 2,0 TDI (140 kW/190 k), na Superb vo výbave Ambition musíte mať v prípade liftbacku na účte pripravených minimálne 34 160 €, respektíve 35 360 € ak siahnete po kombi. V obidvoch prípadoch je teda hybridná technika lacnejšia. Otázna samozrejme zostáva ekonomika prevádzky. Nebudeme však porovnávať teoretické údaje výrobcu, radi sa k tejto téme vrátime pri priamom porovnaní automobilov v rámci klasického testu. Pre úplnosť musíme dodať, že sa situácia zmení, ak preferujete pohon 4×4. S dieselovým motorom je k dispozícii, s hybridom zatiaľ nie.

Sľubný začiatok

Škoda na jeseň predstavila dve autá vybavené ekologickou technikou. Tak ako čisto elektrické Citigo iV, ani plug-in hybrid Superb iV zjavne nie sú iba do počtu. A to už za aktuálnych podmienok pred zavedením ekologického bonusu, ktorý by mal byť k dispozícii ešte tento rok. Po jeho uplatnení sa z nich môžu stať veľmi žiadané nevesty pre pomerne veľkú skupinu motoristov.

Za seba dodám, že by m veľmi potešilo, ak by sa hybridná sústava dostala aj do ľudovejších modelov. Dočkáme sa Škody Octavia iV, Kodiaq iV, Karoq iV, či nebodaj Kamiq iV? Podľa mňa by im hybridná technika dodala doslova krídla.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokUž viac nemusíte kontrolovať platnosť autolekárničky!
Nasledujúci článokPribudne nová diaľničná známka, dočkáme sa jej už budúci rok!