15 000 kolobežiek iba v Paríži a ich počet neustále narastá. Na Slovensku ich popularita rastie tiež. Tieto ľahko dostupné a spoľahlivé dopravné prostriedky oslavujú úspech na celom svete.

Svet elektrických kolobežiek sa rozrastá. Pokiaľ užívateľom stačí dojazd, tak sa používanie mestskej hromadnej dopravy a šoférovanie auta v rámci mesta stáva nespoľahlivým. Aspoň pre týchto jazdcov. Kolobežky sú ale nebezpečným aspektom pre chodcov, ktorí niekedy nemajú šancu vyhnúť sa tomuto vozítku, ktoré sa valí po chodníčku 20 kilometrovou rýchlosťou za hodinu.

Vo Francúzsku to už vedia tiež. V októbri tohto roka prišiel o život 25-ročný muž a jeho spolujazdkyňa utrpela vážne zranenia, po tom, ako do ich elektrickej kolobežky vrazilo auto. Vysoký dopyt po týchto dvojkolesových elektrických pomocníkoch donútil Francúzsko k určeniu pevných pravidiel, ktoré budú musieť kolobežkári dodržiavať.

Ilustračná foto

Maximálna povolená rýchlosť je stanovená na 25 km/hod, môžu sa používať iba na cyklotrasách a mestských komunikáciách, na ktorých je maximálna povolená rýchlosť daná na 50 kilometrov za hodinu alebo menej. Používateľ zároveň nesmie mať menej ako 12 rokov. Na jednej kolobežke sa smie viezť iba jedna osoba a nesmie používať mobilný telefón.

Na Slovensku ste už určite aj vy zaznamenali rozmach kolobežiek. Nová novela zákona už nebude hľadieť na kolobežkárov ako na chodcov, ale ako na vodičov nemotorových vozidiel zo všetkými príslušnými právami a povinnosťami.

Viac o najnovším zmenách v cestnej legislatíve sa dočítate TU

Podobne ako cyklisti sa budú po novom musieť podrobiť dychovej skúške na alkohol. Spadajú totižto do rovnakej kategórie, takže v obci budú môcť jazdiť s 0,5 promile alkoholu v krvi, mimo obce  bude tolerancia nulová. Navyše mimo obce budú musieť využívať aj ochranné prilby.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt cyklista

Po novom bude možné jazdiť s elektrickou kolobežku po cyklotrase, resp. normálnej komunikácii. Takisto aj po chodníku, ale v tomto prípade len rýchlosťou neprevyšujúcou chodca. Takže koniec koncov ich na chodníku budeme stretať naďalej, len by nám nemalo hroziť žiadne riziko, respektíve to najmenšie.

Zdroj: TASR