Ken Okuyama, dizajnér ikony Ferrari Enzo, predstavil svoje najnovšie dielo Kode 0 na „Monterey Car Week“ na Pebble Beach počas uplynulého augustového víkendu. Tento model bol stvorený na to, aby vyvolal už pri prvom pohľade spomienky na jedinečný dizajn športových áut zo 70-tych rokov, ako sú Lancia Stratos Zero, Lamborghini Countach a Ferrari Moduro.

Ale jeho retro-futuristický vzhľad je len čerešnička na torte. Kode 0 je vlastne staro-nový Aventador. Pod novou karosériou sa skrýva ten istý podvozok, pohon kolies aj motor V12 s objemom 6.5 litra. Ale nedajte sa oklamať! Vďaka karbónovým vláknam, ktoré túto karosériu tvoria, váži Kode 0 iba niečo cez 1550 kg, čo je v porovnaní s Aventadorom o 272 kg menej, a tak môže 690 konských síl pod kapotou využiť naplno svoj veľký potenciál – rýchlosť 100 km/h zvládne dosiahnuť pod 2,9 sekundy!

Dramatický klinový dizajn modelu Kode 0 je inšpiráciou prác talianskeho dizajnéra Marcella Gandini, ktorého línie plynulo prúdia zozadu. Nie je možné si nevšimnúť atypickú ostrú zadnú časť vozidla, z ktorej sa napája šikmá strecha smerom k záhybu, ktorý tvorí zároveň aj časť priestoru pre cestujúcich. Extra silný materiál z uhlíkových vlákien zostal nenalakovaný, aby zdôraznil predné krídla a zadný kryt motora. Kode 0 je radikálne odlišný a zároveň rovnako úžasný a jedinečný ako Kode 57, ktorý bol odhalený minulý rok na akcii z názvom „Quail“.

Ken Okuyama predtým pracoval v uznávanom talianskom dizajnovom dome Pininfarina, kde navrhol svoje jedinečné skvosty ako Ferrari Enzo, Maserati Quattroporte, Ferrari Rossa či Maserati Birdcage k jeho 75. výročiu. Napriek úzkej spolupráci s firmou Ferrari sa napokon japonský dizajnér obrátil na spoločnosť Lamborghini, aby mohol začať pracovať na svojom najnovšom stvorení.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVeľká cena Belgicka F1 – Aktuálne
Nasledujúci článokRumunská automobilka Dacia nám v predstihu predstavuje druhú generáciu ich SUV.