Nežné pohlavie má na dizajn jednotlivých vozidiel väčšinou vyhradený názor. Mazda 3 vie o tom svoje. Získala si totižto náklonnosť ženského rodu a vyhrala titul ženského rodinného auta roka.

Podľa čoho si väčšina z vás vyberá auto? Posudzovať môžeme podľa nespočetného množstva faktorov – spotreba paliva, dizajn, praktickosť, veľkosť batožinového priestoru a k tomu všetkému primeraná cena. Ženy ale v tomto prípade dali svoje prvé dojmy a tak za víťaza vyšla nová Mazda 3.

Organizátori tohto ocenenia tvrdia, že v súťaži sa zúčastnili novinárky z viac ako 30 rôznych krajín z celého sveta. Požiadali ich, aby hlasovali za ideálne auto podľa svojich kritérií, ktoré používajú sami pri kúpe automobilu. A toto je výsledok. Možno je to práve vďaka novému dizajnérskemu jazyku Kodo, ktorý kombinuje jednoduché línie s výrazným vzhľadom. Celkovo je Mazda 3 príťažlivá na pohľad a tak sa niet čo čudovať.

A v podstate sa nejedná až o takú nelogickú voľbu. Mazda mala odjakživa pohodlné vozidlá, na ktoré sa aj pri dlhších cestách dalo spoľahnúť. A novou érou jazyka Kodo tieto dojmy iba stúpajú. Vo vnútri každého nového, alebo novšieho modelu, nájdete kus domova. Či už ide o použité materiály alebo celkový dojem. Dizajnéri jednoducho išli na istotu.

Na druhej strane je to celkom statný víťaz. Väčšinu ženského pokolenia presvedčí o kráse a príťažlivosti zrejme vonkajší vzhľad. Ostatne, funguje to tak pri porovnávaní mužov, tak prečo nie pri autách? V našej redakcii sme mali tiež možnosť prevetrať túto prirodzenú krásku a myslím, ale posúďte sami, či si tento titul naozaj zaslúži.

Mazda 3 stojí na novej platforme Skyactiv Vehicle Architecture. Vyniká nižšou hmotnosťou, zvýšenou tuhosťou a taktiež pohlcuje čo najväčší rozsah hluku z okolia, aby neprenikal do kabíny vozidla. Posledné vlastnosti sú zaistené vďaka novému podvozku. Využíva tiež zavesenie na princípe torznej tyče a nie multilink, ako je zvykom.

TEST Renault Megane RS Trophy. Je ešte stále použiteľný na každý deň?

Zdroj: Mazda