Renault Megane RS Trophy ponúka ešte vyšší výkon a špeciálny podvozok. Najdôležitejšou otázkou pri verzii Megane RS Trophy je, či dokáže stále plniť aj úlohu dailycar. Alebo, ak chcete, auta na každý deň.

Túto otázku sa pokúsime zodpovedať v našom teste. Vyšší výkon pod kapotou dosiahne Trophy vďaka 1,8-litrovému agregátu s priamym vstrekovaním, ktorý po prvýkrát v rámci radu R.S. dosahuje maximálny výkon 300 koní, resp. 221 kW. Krútiaci moment má vo svojej kategórii takmer bezkonkurenčný, zvýšil sa na 420 Nm pri prevodovke EDC.

So zvýšeným výkonom idú ruka v ruke aj vylepšenia podvozku Cup. V prípade R.S. Trophy ide o novú kalibráciu mechanického samosvorného diferenciálu Torsen, o 30% tuhšie odpruženie, o 25% tuhšie tlmiče a o 10% tuhšie stabilizátory. V novinke sa objaví aj technológia 4CONTROL, čo je vlastne systém aktívneho riadenia všetkých štyroch kolies prevzatý z modelu R.S.

Test Hyundai i30 Fastback N, aký je rozdiel v porovnaní s hatchbackom?