Už od príchodu Lamborghini Urus bolo jasné, na akom základe je talianske super-SUV postavené. So sesterským Audi Q8 sa podobajú až príliš okato na to, aby nebolo ich spojenie nápadné. Vlajková loď Q8 sa v lete tohto roku ukázala v športovom šate a s označením SQ8, no to, na čo sme všetci čakali naozaj, bol až špičkový variant RSQ8.

Len pred pár týždňami Audi lákalo na ostrú novinku pokorením rekordu pre najrýchlejšie kolo na legendárnom zelenom pekle spomedzi SUV. S časom 7 minúť 42 sekúnd a 253 stotín prekonalo všetkých konkurentov. V plnej paráde ho ale automobilka predstavila až na autosalóne v Los Angeles. Ako bude RSQ8 vyzerať a čo bude pod jeho kapotou sa dalo takmer s istotou odhadnúť už pred odhalením, keďže moderné Audiny zdieľajú dizajnový jazyk aj technológie.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Tento model pôsobí športovo a agresívne už v základnom prevedení. Dizajnérom teda stačilo aplikovať štandardnú procedúru v podobe karbónových dielov, redizajnu nárazníkov a ovalných koncoviek výfukov. Tie sú našťastie aspoň pri vrcholnom type skutočné. Unikátne musia byť nepochybne aj disky kolies, ktoré sú v tomto prípade 22-palcové, respektíve za príplatok až 23-palcové. Celkový dojem dotvára znížený podvozok. Ten je už v základe vzduchový a nastaviteľný až o 90 milimetrov. Po otvorení dverí vás privíta kabína nápadne pripomínajúca Lamborghini Urus. Spoločné majú rozloženie veľkej časti interiérových prvkov, a volant je dokonca identický. Vzor prešitia na sedačkách je taktiež takmer rovnaký. V čom sa však koncernový súrodenci líšia sú výkonnostné parametre.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Pod kapotou oboch sa síce nachádza štvorlitrový osemvalec s dvoma turbami, no ten v Audi RSQ8 spolupracuje s 48-voltovým mild hybridným systémom. Znamená to, že v prípade keď nie je spaľovací motor potrebný, napríklad pri udržiavaní rovnakého tempa, sa vypne. Pri brzdení si zasa energiu naspäť rekuperuje. Prepĺňaný agregát celkovo produkuje 441 kW (600 konských síl) a 800 Nm krútiaceho momentu. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies Quattro. V prípade potreby dokáže poslať až 70 percent sily na prednú nápravu a naopak až 85 na tú zadnú. SUV, ktoré dokážu akcelerovať z nuly na sto za menej ako 4 sekundy, už na trhu zopár je a patrí medzi ne aj RSQ8. Konkrétne ide o figúru 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h, no s príplatkovým balíčkom Dynamic sa zvýši o ďalších 55 km/h a prekročí magickú hranicu 300 km/h.

Nová Audi RS6 Avant dostane 592 koní a pôjde do predaja aj v USA