Woven City v Japonsku sa stane mestom budúcnosti a technológií. Toyota plánuje toto testovacie miesto s rozlohou 170 hektárov začať stavať už budúci rok. 

Vyzerá to tak, že v pláne preniesť príbehy kreslených a animovaných postáv, ktoré žijú v mestách budúcnosti zo všetkou tou inteligentnou technológiou do reality, má okrem konšpiračných teoretikov aj spoločnosť Toyota. Chce ho postaviť celé od nuly práve v Japonsku.

Toyota Woven City

Súkromná metropola na ploche 170 hektárov bola navrhnutá jednou vizionárskou spoločnosťou a má byť umiestnená na úpätí hory Fuji. Celé to znie ako opis brlohu nejakého zloducha, ktorý tam potajme plánuje umiestniť rakety na zničenie sveta. Toto ale nie je akčný film, ale realita. Cieľom mesta Woven City spoločnosti Toyota je vybudovať funkčné testovacie miesto pre rôzne autonómne technológie a s tým aj spojené autonómne vozidlá.

Okrem robotov a rôznych technologických vychytávok bude v testovacích domovoch umiestnených zhruba 2000 poctivo vybraných zamestnancov. Tí si ale budú musieť zvyknúť na nezvyčajnú pozornosť. Na tlačovej konferencii, kde predstavili tento návrh, sa Toyota odvoláva na vcelku strašidelnú predstavu – robot, ktorý bude žiť v domovoch zo svojimi majiteľmi a bude im takpovediac neustále v pätách. Napríklad aj preto, aby sa naučil určovať, kedy dôjde mlieko v chladničke.

Toyota Woven City

Bude sa na toto miesto dať dostať? Pravdepodobne na chvíľu alebo nikdy. Toyota hovorí, že pozvánky sa budú posielať väčšinou zamestnancom a výskumníkom spoločnosti Toyota. Vozidlá sem budú mať tiež obmedzený prístup. Jedinými „prepravnými“ prostriedkami budú plne autonómne dopravné zariadenia s nulovými emisiami, ako napríklad e-Palette Toyota.

Vozidlo v tvare kvádra sa môže pochváliť dlhým rázvorom a rovnou podlahou, vďaka čomu sa v ňom môžu naraz prevážať až 4 osoby na invalidných vozíkoch a až sedem cestujúcich v stoji. Vozidlo bude riadené špeciálne navrhnutým automatizovaným systémom jazdy, ktorý používa riadiaci hardvér, softvér a pokročilé senzory, vrátane kamier s laserom, ktoré detekujú aj dosah svetla.

Toyota Woven City e-Palette

Ale ľudský faktor nebude z tohto procesu úplne vylúčený. E-Palette sa bude pohybovať iba rýchlosťou asi 12 kilometrov za hodinu, pričom na každé vozidlo bude pridelený bezpečnostný operátor, ktorý bude monitorovať výkon a podľa potreby prevezme kontrolu nad riadením.

Zdroj: Woven City

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST SsangYong Musso Grand – obor aj na pomery pickupov
Nasledujúci článokElektrická dekáda: Ako EV definovali dopravu počas desaťročia?