Frankfurtský autosalón sa už nezadržateľne blíži a každá automobilka zbrojí svoj arzenál. Nie je tomu inak ani pri nemeckej automobilke Mercedes-Benz, ktorá na toto podujatie donesie omladenú verziu mohutného coupé a kabrioletu triedy S. Plusom je, že z ponuky nevypadáva dvanásťvalec.

Čo všetko sa nám teda zmenilo? Exteriérové zmeny budete musieť hľadať doslova lupou. Svetlá dostali novú technológiu OLED so 66 diodami, jemne sú upravené predné prieduchy vzduchu. Ide o dizajn nazývaný Panamericana. Vzadu sa objavia zdvojené výfukové koncovky, ktoré doteraz vlastnila len verzia S600. AMG Line je o niečo agresívnejší, než v minulosti.

V interiéry sa nazádza úplne nový, multimediálny systém Comand a do detailov prepracovaný 12,3“ farebný displej. Ten bude ponúkať lepšie on-line pripojenie k službám Mercedesu. Nanovo navrhnutý je aj volant. K množstvu asistentov sa pripája aj vylepšená Magic Body Control technológia pre lepšie pohodlie počas jazdy.

Ponuka motorizácií je pre obe karosárske verzie takmer totožná. Vieme, že pre limuzínu poznáme až šesť motorizácií, pokial nerátame divíziu AMG. Pre tieto dvoj-dverové exempláre sa diskutuje zatiaľ o dvoch. Pri coupe bude možné vyberať zo šesťvalcovej verzie S450 4Matic s výkonom 270 kW / 367 koníosemvalcom S560 s výkonom 345 kW / 469 koní. V druhom zmieňovanom bude systém 4×4 voliteľný. Kabriolet bude skromnejší- bude s výhradne motorom V8 a pohonom zadných kolies. Obe verzie sú dostupné aj v športovejších vyhotoveniach. Finančne dostupnejší je štítok S63, no len s technikou 4Matic+. Tento model tak bude najrýchlejším zo všetkých ponúkaných. Ukrýva v sebe 4,0-liter V8 s výkonom 450 kW / 612 koní. Stovku zdolá za 3,5 sekundy. Silnejšia varianta označená S65 je poháňaná o polovicu väčšou V12. Jej výkon je 463 kW / 630 koní. Zmieňovaný výkon však putuje na zadnú nápravu a tak v rovnakom porovnaní V12 zrýchlo z pokoja na 100 km/h v priebehu 4,1 sekundy. Maximálna rýchlosť pre všetky motorizácie je limitovaná na 250 km/h.

Naživo tieto opúdrované modely budeme vidieť o niekoľko dní vo Frankfurte. Dátum predaja zatiaľ nie je stanovený, no zrejme bude zahájený začiatkom budúceho roka. Čo však cena? Tá je zatiaľ tiež utajovaná, no môžeme len teoretizovať, že s lahkosťou sa prehupneme cez 100-tisíc eur, nakoľko teraz najlacnejší člen eS-rodiny stojí viac ako 100-tisíc.

 

Zdroj: daimler.com