Domov News Nový Hyundai i30 je nielen krajší, ale aj výrazne bezpečnejší

Nový Hyundai i30 je nielen krajší, ale aj výrazne bezpečnejší

Hyundai i30

Vynovený Hyundai i30 má prepracovaný dizajn, vylepšenú konektivitu, 48-voltovú mild hybridnú sústavu a na výbavu N-Line sa môžu tešiť aj priaznivci kombíkov.

Kým sa dostaneme k dizajnu, pozrime sa najprv na to najdôležitejšie, čo zaujíma asi každého. Aké bude mať nová I30-ka pod kapotou motory?  Vrcholom ponuky je nový 1,5-litrový benzínový motor T-GDI s výkonom 117,5 kW (160 k), ktorý je štandardne dodávaný so 48 V mild hybridnou technológiou a 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou alebo 7-stupňovou dvojspojkou.

Nový je 1,5-litrový DPi benzínový motor s dvojitým vstrekovaním paliva s výkonom 81kW (110 k), ktorý sa dodáva so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. V ponuke je aj litrový motor T-GDI s výkonom 88,3 kW (120 k).  Ten môže byť tiež vylepšený voliteľnou 48V technológiou Mild Hybrid a prvýkrát je k dispozícii aj so 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou (iMT), alternatívou k nej je 7-stupňový dvojspojkový automat. „Inteligentný manuál“ znamená, že po uvoľnení nohy na plynovom pedáli sa motor prepne buď do voľnobehu, alebo sa dočasne úplne vypne, čím sa ušetrí ešte viac paliva.

A Hyundai pri novej I30-ke nezanevrel ani na naftu. Na dlhé trasy bude určite vhodný 1,6-litrový diesel s výkonom 100 kW (136 k), už v štandarde vylepšený 48 V mild hybridným systémom.

Hyundai i30

Vylepšený dizajn

A pozrime sa na dizajn. Ako sme už spomenuli, po novom si bude možné kúpiť už aj kombíky so športovým lookom, ktorý im prepožičiava výbava N-Line. Spredu na aute zaujmú napríklad mové, štíhle svetlomety s voliteľnou technológiou MFR LED a nové denné svetlá v tvare  písmena V. Predná mriežka je masívnejšia a prepožiačiava autu dynamickejší vzhľad. Auto má tiež prepracovaný zadný nárazník a pozmenený je aj tvar zadných svetiel, v N-Line určite zaujme aj široký difúzor.

Interiér je tiež mierne vylepšený, všimnete si to napríklad podľa nového tvaru vetracích otvorov, zmenili sa aj displeje infotainmentu. Viac, než slová, určite napovie obrázok:

Hyundai i30

Nový 7-palcový digitálny prístrojový panel a nový 10,25-palcový dotykový LCD displej sú kvalitnejšie, nechýba kompatibilita s Android Auto a Apple Car Play. Od leta tohto roku bude k dispozícii aj zrkadlenie telefónov bez potreby ich pripojenia cez kábel. To nebude potrebné ani pri nabíjaní, pôjde to (samozrejme pri smartfónoch, vybavených touto funkcou) aj bezdrôtovo.

Ovládanie cez aplikáciu

Nový i30 prichádza prvýkrát s plnohodnotnou technológiou Bluelink. Tá prináša live informácie a umožňuje ovládať auto cez mobilnú palikáciu. Takto získate napríklad informácie o doprave v reálnom čase, prehľad čerpacích staníc s cenami paliva, informácie o voľných parkovacích. Súčasťou je aj rozpoznávanie hlasu. Cez aplikáciu môžete auto lokalizovať, máte o ňom prehľad a praktická je aj možnosť odoslať zo smartfónu navigačné údaje priamo do navigačného systému v aute.

A myslelo sa aj na bezpečnosť, v novinke nechýba balík asistenčných systémov SmartSense. Súčasťou je systém na automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu so sledovaním vozidla pred sebou (LFA). Asistent pri cúvaní (RCA), ktorý môže aktivovať aj brzdy, aby sa zabránilo kolízii. Praktický je systém LVDA (Lead Vehicle Departure Alert), ktorý vás napríklad na križovatke upozorní, že auto pred vami sa pohlo. Aktualizáciu dostal aj systém zadného rozpoznania mŕtveho uhla (BSD), teraz môže aktivovať brzdu, aby sa predišlo kolízii. Vylepšením prešiel aj systém autonómneho núdzového brzdenia (FCA), ktorá rozpoznáva popri vozidlách a chodcoch aj bicykle na cestách.

Rovnako ako v predchádzajúcich verziách i30, aj nový i30 prichádza so systémom FCA s detekciou chodcov, so sledovaním únavy vodiča (DAW), automatickým prepínaním diaľkových svetiel (HBA), s asistentom sledovania dopravných značiek (ISLW) a systémom na automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu (LKA).

Nový Hyundai i30 sa začne na Slovensku predávať v druhom štvrťroku 2020.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokOdolný materiál do auta, ktorý zvládne akúkoľvek záťaž
Nasledujúci článokZelené ŠPZ nedostanete automaticky, štát opäť komplikuje registráciu
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.