Domov Doprava Tridsaťkilometrový úsek D4/R7 je hotový, jazdiť sa po ňom ale nemôže

Tridsaťkilometrový úsek D4/R7 je hotový, jazdiť sa po ňom ale nemôže

d4r7

Odovzdanie časti projektu D4/R7 sa pre situáciu okolo koronavírusu posúva, otvorený bude najskôr na prelome apríla a mája

Časť projektu D4/R7 v dĺžke 29,7 km je dokončená a technicky pripravená na odovzdanie do používania verejnosti. Je však potrebné dokončiť administratívne procesy. Dôležitou časťou sú ústne pojednávania vo veci kolaudačného konania, ktoré sa pre situáciu okolo šírenia nového koronavírusu posúvajú na polovicu apríla. Informovala o tom spoločnosť D4R7 Construction, ktorá je hlavným zhotoviteľom projektu bratislavského obchvatu.

Ešte v polovici februára počas kontrolného dňa na D4/R7 vtedajší minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) uviedol, že táto časť by mala byť sprejazdnená na prelome marca a apríla. Pozostáva z 25,2 km rýchlostnej cesty R7 a 4,5 km diaľnice D4, vrátane 22 mostov a križovatiek v Rovinke, Dunajskej Lužnej a Šamoríne.

Najdôležitejšou časťou administratívneho postupu odovzdania sú podľa stavebníka ústne pojednávania vo veci kolaudačného konania na Špeciálnom stavebnom úrade. “Pôvodne boli naplánované na polovicu marca, no pre situáciu s koronavírusom sú odložené na polovicu apríla. Spoločnosť D4R7 Construction bude úzko koordinovať všetky ďalšie kroky s ministerstvom dopravy, Špeciálnym stavebným úradom a Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS),” vysvetlili zástupcovia konzorcia.

Zároveň uviedla, že práce na stavbe obchvatu pokračujú s  obmedzeniami z dôvodu bezpečnostných opatrení, a tiež z logistických dôvodov. “Bezpečnosť zamestnancov zostáva v nasledujúcich dňoch a týždňoch najvyššou prioritou D4R7 Construction. Spoločnosť zároveň bojuje s logistickými výzvami spôsobenými obmedzeniami v dôsledku šírenia koronavírusu. Situácia negatívne vplýva na dodávky materiálu, ktoré sú v súčasnosti pomalšie,” podotkol stavebník.

Vo vedení D4R7 súčasne došlo k zmene. Generálneho riaditeľa Juana José Bregela na čele D4R7 Construction nahradí Michael Heerdt. Bregel odchádza z pozície generálneho riaditeľa aj vedenia spoločnosti. Projekt viedol štyri roky. Odchádza na miesto projektového riaditeľa ďalšieho podobne veľkého PPP projektu firmy Ferrovial, ktorým je výstavba tunela Silvertown vo Veľkej Británii. Na jeho prácu nadviaže Heerdt, ktorý doteraz pôsobil ako zástupca generálneho riaditeľa.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPozor! Záchranárska ulička na diaľnici je od 1. apríla povinná
Nasledujúci článokV Nemecku klesol predaj áut na úroveň spred 30 rokov, u nás by sa mohol obnoviť
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.