Domov News Trieda G má svoju dvojičku volá sa PUCH predávala sa aj na...

Trieda G má svoju dvojičku volá sa PUCH predávala sa aj na Slovensku!

Legendárna trieda G vznikla v Rakúsku a v úvode svojej produkcie sa predávala pod dvoma značkami, PUCH a Mercedes-Benz.

Trieda G je legendou, tento fakt sa podarilo automobilke udržať naprieč dekádami práve vďaka zachovaniu takmer pôvodnej koncepcie a vzhľadu. V úvode, Daimler-Benz, hľadal partnera pre vývoj off-roadu a jeho následnú výrobu, finálna dohoda bola uzavretá s rakúskou spoločnosťou Steyr-Daimler-Puch.

Príbeh sa začal písať v roku 1972 kedy sa spustil vývoj, do výroby sa vozidlo dostalo až v roku 1979. Rakúska továreň neďaleko mesta Graz vyrába triedu G až dodnes. Ale, prečo trieda G nosila znak PUCH?

PUCH bola rakúska automobilka založená v roku 1899 Johannom Puchom, vyrábala automobily, bicykle, mopedy a motocykle. Neskôr ju skúpil koncern Daimler. Pri uvedení triedy G na trh sa ešte niekoľko rokov predávala na vybraných trhoch pod označením PUCH G. Tento unikát ste si mohli zakúpiť v Rakúsku, Švajčiarsku ale dokonca aj u nás na Slovensku až do konca storočia!

Zberateľský kúsok

Modely Puch G neboli až takou raritou, skutočnou vzácnosťou však bola luxusná verzia Puch GE 500 z ktorej vznikli len tri kusy. Na obrázkoch je kúsok vo fialovej metalíze z roku 1993, aukčná spoločnosť RM Sothebys ho plánuje vydražiť. Jedinečný kúsok má šedo-čierny interiér s dreveným dekorom, predný ochranný rám, liatinové disky, nášlapné prahy, vyhrievané predné sedačky s elektrickým ovládaním, tempomat, elektrické strešné okno a núdzové lavice pre ďalších dvoch pasažierov vzadu.

Puch 500 GE poháňa vidlicový osemvalec Mercedes-Benz M 117 s objemom 4,97 l ktorý produkuje výkon 177 kW (240 k) a 375 Nm. V dobe kedy sa tento kúsok predával to boli neuveriteľné hodnoty, obzvlášť na tak neforemnú krabicu akou triedy G bezpochyby je.

Od doby kedy bola trieda G uvedená na trh, žne úspechy jeden za druhým. Je mimoriadne obľúbená hlavne medzi profesionálmi, poľovníkmi, armádou, políciou ale za posledné obdobie sa stala aj synonymom luxusu. Napriek všetkým jedinečným verziám a vývoju doby, si trieda G zachovala svoj jedinečný vzhľad a koncepciu. Tento mix ju i naďalej predurčuje k úspechu.

 

Foto: Dirk de Jager/RM Sotheby’s

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST KIA XCeed 1,6 T-GDi – najkrajšia a najlepšia verzia triafa do čierneho!
Nasledujúci článokPríde na svet BMW X8 M skôr ako športová verzia X7? Zjavne áno