Ako keby svet potreboval viac zlých správ. Zástupca spoločnosti Ford potvrdil, že už čoskoro Focus RS zaspieva svoju labutiu pieseň.

Prísnejšie testovanie emisií v Európe skutočne signalizovalo koniec vývoja pre európsky Focus RS. Ako mnoho výrobcov, aj Ford musel nájsť nákladovo efektívny spôsob implementácie hybridnej pohonnej jednotky, aby splnil emisné limity. Už predtým sa hovorilo o tom, že Ford sa snaží urobiť z novej generácie RS hybrid so 400 koňmi, no ani to by nebolo pre európsky štandard dostatočné.

Budúca generácia Ford Focus RS je mŕtva, aktuálny model je posledný
Zdroj: Drive-my

“V dôsledku celoeurópskych emisných noriem, zvýšeného zdanenia CO2 a vysokých nákladov na vývoj RS s nejakou formou elektrifikácie pre relatívne nízky objem vozidiel neplánujeme ďalšiu generáciu verzie Focus RS. Takže hlavnou športovou atrakciou v stánku Ford budú už len Focus ST, Fiesta ST, Mustang a Ranger. Nebolo by ale lepšie menej investovať do nezáživnejších modelov namiesto zrušenia legendy?

Ford drasticky znižoval náklady na všetkých frontoch ešte predtým, než svet začala dávať tento priemysel do úzkych. Takže na druhej strane je ťažké zdôvodniť tak nákladný projekt s nízkou návratnosťou, ako je RS.

Focus RS prvej generácie zaplnil výrobné linky 2. októbra 2002 a bol pre automobilku návratom ku symbolu RS, ktorý hrdo nosil legendárny Ford Escort RS Cosworth. Bol to vlastne nástupca modelu Sierra RS Cosworth a v podstate prebral všetky mechanické časti. Sierra ale nebola vo svojom živle taká úspešná a preto sa Ford rozhodol celý podvozok a agregáty Sierry vstavať do ľahšej kategórie Escortu.

Budúca generácia Ford Focus RS je mŕtva, aktuálny model je posledný

O tom, že Focus RS sa od svojho originálu líšil, nebolo pochýb. Mal vymenených až 70 % mechanických dielov, z ktorých najzaujímavejším prvkom bol diferenciál Quaife s automatickým rozdeľovaním krútiaceho momentu pre zlepšenie trakcie kolies prednej nápravy. Bol k dispozícii v jednej metalickej farbe – Imperial Blue.

Budúca generácia Ford Focus RS je mŕtva, aktuálny model je posledný

V roku 2008 bol čas na zmenu a Focus RS sa stal autom, ktorý vyvrátil teóriu, podľa ktorej je prednokolka s výkonom viac ako 200 koní nočnou morou s krútiacim momentom. 2. generácia vyzerá neustále nasrdene, no so záberom, ktorý zodpovedá jeho črtom.

Budúca generácia Ford Focus RS je mŕtva, aktuálny model je posledný

Tretia, súčasná a zároveň zrejme posledná generácia sa objavila na autosalóne v Ženeve v roku 2015. Ide o zviera s pohonom všetkých kolies, ktoré je schopné zdolať všetky prekážky. Na tento účel bol určený 2,3 litrový preplňovaný motor s výkonom 257 kW.

Zdroj:  Road and Track

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!