Elektrické vozidlá majú väčší zmysel. Aj Mercedes pochopil, že vývoj palivových článkov nie je hudbou budúcnosti. Možno sa ale mýli. 

Technológia vodíkových palivových článkov už nie je v plienkach, pretože už existuje viac ako 10 rokov. Je to úžasná forma alternatívnej energie, ktorá premieňa vodík a kyslík na vodu a elektróny a poskytuje všetky výhody okamžitého výkonu elektrického vozidla, no za to výhody 5-minútového tankovania ako pri spaľovacom motore. Spoločnosť Mercedes-Benz oznámila, že vývoj v tejto oblasti dostane stopku.

Mercedes-Benz zlikviduje auto, o ktorom sme ani nevedeli, že existuje

V tomto procese taktiež zastaví výrobu triedy GLC poháňanej iba vodíkom, ktorá sa nazýva GLC F-Cell. Nemecká automobilka Mercedes-Benz pracuje na technológii palivových článkov už 30 rokov a zameriava sa na luxusné vozidlá s nulovými emisiami, ktoré kupujúcim poskytne aj niečo iné ako benzínový automobil. Po troch desaťročiach sa však spoločnosť rozhodla, že náklady na vozidlá FCV (Fuel Cell Vehicles) sú jednoducho príliš vysoké.

Pritom každý model stojí takmer dvojnásobok toho, čo stojí financovanie porovnateľného BEV (Battery Electric Vehicle). GLC F-Cell je jedinou obeťou. Vozidlo, ktoré bolo na cestách Európy od roku 2013, vzniklo vďaka spolupráci s Nissanom a Fordom na technológii palivových článkov. Z partnerstva sa však stal úspešným len produkt značky Mercedes a preto v tej dobe zníženie výrobných nákladov nebolo potrebné.

Mercedes-Benz zlikviduje auto, o ktorom sme ani nevedeli, že existuje

GLC F-Cell tiež nebol verejne dostupný, skôr sa používal ako prostriedok na podporu podnika. Posledných niekoľko týchto modelov sa momentálne vyrába a bude dodaných k svojim zákazníkom, no Mercedes uviedol, že žiadne ďalšie vozidlá neplánuje. Neznamená to však koniec technológie palivových článkov od materskej spoločnosti Daimler. Nedávno bolo oznámené nové partnerstvo so spoločnosťou Volvo. Títo dvaja giganti si dali za cieľ pracovať na nákladných vozidlách s palivovými článkami, ktoré dokážu lepšie poňať všetky komponenty a získať väčší výnos.

V našej redakcii sme mali možnosť preveriť schopnosti klasickej verzie, ktorá ale nie je v ničom obyčajná. Model Mercedes-Benz GLC je vôbec najpredávanejším modelom štutgartskej automobilky na slovenskom trhu.

Zdroj: Mercedes-Benz

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBudúca generácia Ford Focus RS je mŕtva, aktuálny model je posledný
Nasledujúci článokMOTOTEST Honda Goldwing – šesťvalcová obývačka na dvoch kolesách