Domov Elektromobilita MOTOTEST Honda Goldwing – šesťvalcová obývačka na dvoch kolesách

MOTOTEST Honda Goldwing – šesťvalcová obývačka na dvoch kolesách

Goldwing
Remmy Photo

Pri tak veľkom, drahom, nápadnom a vysoko nadštandardne vybavenom motocykli, ako je Honda Goldwing, je isté, že budete stredobodom pozornosti na každom parkovisku a pri každom zastavení. A to je určite jeden z dôvodov, prečo je tak populárny.

Pokiaľ si potrpíte na všetky motocyklové vychytávky modernej doby a zároveň si nedokážete predstaviť život v sedle bez maximálneho komfortu, tak Honda Goldwing je presne to, čo ste hľadali. Keď sme po prvýkrát čítali popis tohto stroja, zľakli sme sa, že sme omylom otvorili špecifikáciu niektorého z áut, ktoré tiež testujeme.

Goldwing

Počnúc tempomatom, ktorý sa pomaly stáva aj vo svete motocyklov bežnou vecou, pokračujúc plne farebným grafickým displejom s GPS navigáciu a končiac bezkľúčovým štartom a dokonca zabudovaným airbagom, čo je pri motorkách úplný unikát.

Samozrejme, nechýba bluetooth, USB a dokonca aj zabudované rádio, ktoré môžete počúvať cez štvoricu reproduktorov, patriacich k výbave motorky. A ak chcete vedieť, či majú zmysel repráky na motocykli, tak tie na Goldwingu bolo v pohode počuť aj na diaľnici pri rýchlosti prevyšujúcej nás povolený limit.

O pohodlie jazdca sa ďalej starala kožená vyhrievaná sedačka a teplo pod zadkom mohol mať aj spolujazdec, ktorý si intenzitu vyhrievania môže samostatne nastaviť v piatich stupňoch.
Vyhrievané sú aj rukoväte a elektronicky nastaviteľný predný štít, vďaka ktorému sa môžete buď úplne schovať pred vetrom, alebo si ho pri „sightseeingovej“ jazde necháte nižšie pre autentickejší pocit z nej.

Goldwing

Goldwing je navyše rozumný a všetky nastavenia si pamätá, takže bez obáv ho môžete vypnúť a po opätovnom naštartovaní sa predný štít vráti do poslednej nadstavenej pozície, rovnako ako aj vyhrievanie sedadla a rukovätí riadidiel.

Luxus v jednej stope

Pozrime sa teraz na to podstatné – ako sa na takejto veľkej a naozaj ťažkej motorke jazdí. To, čo ju robí unikátnou, je šesťvalcový boxer motor s objemom 1833 kubických centimetrov s výkonom necelých 127 koní a krútiacim momentom až 170 Nm. Táto kombinácia s ľahkosťou rozpohybuje aj takmer štyristokilogramový stroj.


Motor: V6, 1883 kubických centimetrov, Prevodovka: automat, 7 stupňov, Hmotnosť: 379 kg, Max. rýchlosť: 190 km/h, Výška sedla: 745 mm, Zákl. cena: 33 900 eur


Následne je sila prenášaná 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT na kardanový hriadeľ, ktorý poháňa zadné koleso. Výhoda kardanového hriadeľa je, že je v podstate bezúdržbový.

Predné zavesenie je na motorku riešené netradične. Tým myslíme, že zavesenie predného kolesa je úplne oddelené od riadidiel, ktoré sú zároveň posunuté viac dozadu, respektíve viac k jazdcovi.

O spojenie prednej vidlice s riadidlami sa starajú dve tiahla. Výhoda toho riešenia je, že sa vám do riadidiel neprenášajú vibrácie a otrasy z predného kolesa. Aj keď nabehnete na naozaj veľký výtlk, čo sa vám na našich cestách stane ľahko, v riadidlách to pocítite minimálne, čomu samozrejme napomáha aj plne nastaviteľný podvozok. Ten možno nastaviť podľa zaťaženia motorky, ide to aj manuálne.

So spiatočkou

Najmä pri parkovaní sa zíde aj spiatočka. Lebo povedzme si pravdu, otočiť sa, prípadne pokúsiť sa vytlačiť skoro 400 kilogramov ťažkú motorku do kopca je skoro nemožné. Zo začiatku sme sa báli hlavného stojanu a dávali sme ho na neho dvaja. Ale pri troche cviku sa nám to podarilo aj sólo.

Goldwing

Pre dlhšie cesty máte k dispozícii trojicu kufrov. Dva bočné a jeden vrchný, ktorý je zároveň aj opierkou spolujazdca. Všetky tri sa otvárajú elektricky pomocou tlačidla.

Avšak máme k ním aj jedno ale. Bočné kufre sa otvárajú do strán. To znamená, že pri otvorení sa vám z nich všetko vysype na zem. Máte však aj vrchný – a tam sa v pohode zmestia dve integrálne prilby.

Goldwing
Remmy Photo

Goldwing je a aj bude veľká, luxusná a rešpekt vzbudzujúca motorka, ktorá je aj napriek svojej váhe rýchla a agilná, takže občas si jej rozmery uvedomíte až keď sa vám nechtiac začnú stúpačky šúchať o asfalt.

Aj napriek veľkej hmotnosti sa tento drahý a luxusný stroj s cenovkou na úrovni auta strednej triedy dokáže bez problému ponaháňať s omnoho ľahšími a agilnejšími motorkami.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMercedes-Benz zlikviduje auto, o ktorom ste ani nevedeli, že existuje
Nasledujúci článokVedeli ste, že Škoda vyrábala aj buginy? Chceli ich aj pre pohraničníkov