Domov MOTO MOTOTEST Kawasaki Ninja 650: Stroj, ktorý tak trochu klame telom

MOTOTEST Kawasaki Ninja 650: Stroj, ktorý tak trochu klame telom

ninja
Remmy Photo

Aj keď výzorom sa radí medzi superšporty, kam patrí aj jazdnými vlastnosťami, výkonom je Ninja 650 tejto kategórii na hony vzdialená.

Výkon tejto, dizajnovo vydarenej, motorky je 68 koní (50,2 kilowatov) a vďačí zaň radovému dvojvalcu s objemom 649 kubických centimetrov. Dobre sprevodovaná šesťstupňová manuálna prevodovka vám umožní užiť si aj nejakú tú technickú extravagantnosť, napríklad wheelie. A vďaka ľahko idúcej spojke vám nebude vadiť ani častejšie radenie kvôli krátkemu sprevodovaniu.

ninja
Remmy Photo

Reakcia na plyn je svižná a motor ide s veľkou ochotou až po obmedzovač. Len tak mimochodom, podľa palubných prístrojov zvláda v ideálnych podmienkach až 207 kilometrov za hodinu.


Motor: Kvapalinou chladený, 4-taktný radový 2-valec
Prevodovka: manuálna 6-rýchlostná
Hmotnosť: 193 kilogramov
Max. rýchlosť: 199 km/h
Výška sedla: 790 milimetrov
Zákl. cena: 7 495 eur


O stabilitu sa na ceste aj pri vyšších rýchlostiach postará dobre nastavené odpruženie s 41-milimetrovou teleskopickou prednou vidlicou a zadným tlmičom s nastaviteľným predpätím zadnej pružiny v siedmich stupňoch.

O zastavenie sa zase postarajú vpredu duálne 300-milimetrové poloplávajúce kotúče s axiálne namontovanými dvojpiestikovými strmeňmi od značky Nisin a vzadu je 220-milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom. Brzdy sú pekne dávkovateľné a podľa nás aj trošku „kúsavé“, čo nám ale vyhovovalo.

Vďaka vzpriamenejšiemu posedu na nej vydržíte sedieť aj dlhšiu cestu a na bolesť rúk alebo chrbta sa určite nebudete sťažovať. Ale je tu jedno veľké „ale“! Hlavne pre tých z nás, ktorí majú trochu dlhšie nohy, je sklon kolien dosť veľký a skôr športovejší. Štandardná výška sedla je 790 milimetrov, my by sme privítali, ak by bolo o niečo vyššie.

A ako je už zvykom, pri modeloch od Kawasaki na motorke nesedíte, sedíte totiž „v nej“. To aj vďaka sedlu, ktoré je výrazne zapustené medzi nádrž a zadnú spolujazdcovou sedačku, čo pomáha k udržaniu ťažiska motocykla čo najnižšie.

Remmy Photo

Radi by sme napísali, že nová Ninja má full LED osvetlenie, ale smerovky nám tak to akosi kazia. Nové predné dvojité svetlomety sú oba vybavené ako pozičným, tak aj stretávacím a diaľkovým svetlom v podobe LED technológie, čo značne zvyšuje jas v horších svetelných podmienkach a v noci.

Dizajnovo je pekne spracované aj predné plexisklo, ktoré je síce nižšie, ale aj napriek tomu poskytne jazdcovi dostatok ochrany pred vetrom aj pri vyšších rýchlostiach.

A teraz sa dostávame k tomu, čo je na modeloch pre rok 2020 tou najväčšou novinkou a zároveň aj vychytávkou, či fičúrou zároveň. Keď opomenieme nový farebný TFT displej, je to práve Smartphone Connectivity, kde si cez bluetooth viete pripojiť telefón a pomocou aplikácie od Kawasaki si môžete nechať na TFT displej posielať notifikácie z telefónu.

Avšak tou najväčšou výhodou tohto systému je, že si pomocou aplikácie viete nastaviť rôzne parametre motocykla a pre tých z nás, čo majú radi rôzne informácie o jazde, si ich viete stiahnuť do telefónu a pozrieť si kompletnú telemetriu (to však záleží od vybavenia jednotlivých modelov). Tú si však predstavíme podrobnejšie pri niektorom nasledujúcom modeli.

Na záver by sme len dodali, že nová Ninja 650 je vhodná ako na každodenné dochádzanie do práce, tak aj na výlety a dokonca aj na občasné prevezenie sa na závodnom okruhu, kde vám síce bude chýbať výkon, ale aspoň sa so strojom zžijete a vyskúšate jeho hranice a zistíte, že vám dovolí prekvapivo veľa. Takže kolesami nadol priatelia….

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPozrite si prvé fotky faceliftu BMW radu 5, megaobličky našťastie chýbajú
Nasledujúci článokTEST Subaru Forester e-Boxer, skutočne úsporný?